Gå til innhold
Arkivverket

[#83125] Stortingsmann Peder Christian Bjørnsgaard


Gjest Arne T. Aabø
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne T. Aabø

I dag spør eg om det er nokon som hev kjennskap til stortingsmann Peder Christian Bjørnsgaard. Ut frå folketeljingane er han fødd i Fåberg, Oppland i 1836, men eg hev ikkje funne han som døypt der. Kanskje hev eg leita for lite grundig. Han representerte Østerrisør ( Risør ) på stortinget i 1870- åri. Han er nemnt som telegraftbestyrer, redaktør og journalist, men ikkje samstundes. Det ser ut som om han sat på stortinget i alle fall i tri periodar. Elles er det lite eg veit om han og korleis han markerte seg på tinget. Wikipedia hev ikkje noko om han. Er det nokon som sit inne med meir opplysningar om han, er eg takksam for å høyre meir om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hvem er hvem 1912:Peder Kristian Bjørnsgaard, fhv. telegrafbestyrer Risør, f. 10-9-1836 i Faaberg, av fhv. garrdbruger og kirkesanger Kristen Bernhard Bjørnsgaard og Anne Bue, telegrafist 1856, telegrafbestyrer 1858,, stortingsrepr. for Risør 1868-69, 1871-73, 1877-79. Gift 1871 med Maren Helene Svenningsen, f.1845, dtr. av skipsfører Nils Peter Svenningsen, Risør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne T. Aabø

Tusen takk for alle opplysningane, Carsten og Karin. Veit nokon kva tid han døydde? Ein stad er han kalla redaktør. Eg trur det var i samband med fyrste stortingsperioden hans. Eg såg det ved søk på google. I kva avis kunne det vera? Elles er eg interessert i arbeidet hans på stortinget og korleis det fungerte. Attval i to periodar seier vel sitt, men likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne T. Aabø

I dag fann eg dødsfallet av Bjørnsgaard. I klokkarbok 1922-1939 for Risør såg eg at forhv. telegrafbest. Peder Christian Bjørnsgaard døydde 15. juni 1925. Enkja, Maren Bjørnsgaard, døydde 17. juli 1925. Då hev eg vel kome i mål. Skulle nokon ha fleire opplysningar om han, tek eg sjølvsagt i mot det med takk. Beste helsing Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

Fra boka Stortinget og statsraadet 1814-1914. Bind 1.: Bjørnsgaard, Peder Christian, født på Skinstarud i Faaberg 10de september 1836, søn av gaardbruker, tidligere lærer og kirkesanger Christen Bernhard Bjørnsgaard og Anne Pedersdatter Bue. Var 1 og et kvart aar paa Lillehammer realskole, kom senere paa kontoret hos generalmajor P.H. Birch, tok telegrafisteksamen 1856. Tjenestegjorde i Arendal 1856-58, stationsbestyrer i Risør 1859-1906. Medlem av bystyret og i mange aar ordfører. Han er formentlig landets eldste journalist, redigerte 'Nedenes Amtstidende' 1867-73 og bladet 'Norge' 1877-80. Desuten har han i over 50 aar levert bidrag til forskjellige aviser. Utgav i 1911 'Spredte minder'. Gift med Maren Helene Svenningsen, datter av skibsfører i Risør Nils Peter Svenningsen og Petrea Thorsen. Repræsentant for Østerrisør 1868-69, 1871-73 og 1877-79. Medlem av protokolkomiteen. Var komiteen sekretær 1877-79 og sekretær i Odelstinget 1877-79.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne T. Aabø

Mange takk, Ragnhild. Dette var masse opplysningar. No sit eg berre att med eit spørsmål: Kan nokon fortelje meg kva tid han sat som ordførar i Risør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne T. Aabø

Takk for opplysningane, Oddbjørn. No veit eg visst alt eg er ute etter om stortingsmann Bjørnsgaard. Det er elles veit om han frå opphaldet i Oslo i slutten av 1870- åri, lyt eg halde for meg sjølv. Det hev ikkje ålmenn interesse, trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.