Gå til innhold
Arkivverket

[#83126] Bilder av personer


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Her er et bilde av en ung dame som jeg ikke vet mer om enn at det er tatt i Harstad og at vedkommende er registrert med navnet Olsen. Sansynligvis er det navnet som gift. Men bildet var i album etter tante til min kone og jeg håper å finne hvem dette kan være. Det er ikke angitt noe på baksiden av bildet så det gir ikke mye å gå etter.Er dette en bunad og i tillfelle fra hvor eller er det et annet festantrekk, f.eks. i tilknytting til brullupp?

bilete10660.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Hvis du ser på sømmen og borden på skuldre / armfeste og nede på slutten av ermene så er det en sørsamisk drakt. Også hodeplagget tilsier det som Svein skriver. Det var områder rundt selve Harstad by med samisk bosetting, Skånland er et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Otto Jørgensen

Jeg fortsetter med mine Spørsmål om personer.Her er et brudebilde som er tatt hos H. M. Kamstad i Lødingen.I tilknytting bildet er det en lapp som sier Petter og ?dneHvem er dette brudeparet?

bilete10875.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.