Gå til innhold
Arkivverket

[#83162] Problemer med flere personer FT1910-Rogaland


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg fatter ikke at jeg ikke greier å finne disse personene i 1910 (merket 'a' til 'e'):a) Jenny Johannessen, født 2 aug 1910, Hetland - datter avb) Johanne Johannesdatter, født 20 jan 1875, Sola, enke etter Karl Gustav Mikalsen og ungkarc) Oskar Andreas Juliussen, født 1883 (ham har jeg søkt etter før - uten hell)Johanne og Karl Gustavs barn:d) Ingeborg Gurine, født 15 feb 1895, Solae) Martin Mikal, født 3 mar 1897, SolaJeg har forsøkt mange forskjellige alternative stavemåter, deler av navn og fødselstidspunkt, men får ingenting vettigt ut av det, så all hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg gjorde et søk på personer med fornavn som begynner på Jen* født 2. august 1910. Da dukket denne damen opp: Lenke Det er bare fornavnet og fødselsdatoen som stemmer i forhold til den Jenny du er på jakt etter, men det er jo litt pussig at hun bor i Hetlandsgate...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Hei, jeg har sittet og søkt nå, men får ikke treff på Johanne, Ingeborg eller Martin Mikal. Det er en Jenny i Stavanger med rett dato, men i en annen familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, jeg fant også denne Jenny.Men jeg tviler på at hun er rett, for 'min' Jenny har ikke noe mellomnavn. Hun ble plassert på barnehjem, men jeg vet ikke om det var rett etter fødselen. Senere ble bestyreren på barnehjemmet fostermor for jenten.For sikkerhets skyld vil jeg likevel sjekke om dette parret fikk en datter med samme navn på samme dato ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Her er hennes dåp: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, St. Petri i Stavanger, Ministerialbok nr. A 23 (1902-1918), Fødte og døpte 1910, side 127. Permanent sidelenke: LenkeAltså er hun 'ute'.....Er det ikke rart at det ikke er mulig å finne noen av dem ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Det er en Jenny Johannesen som er pleiedatter i Kristiania, men hun står ogå oppført som født i Kristiania. Jeg gjorde et søk med kun fødested og fødselsår, og fikk ikke opp noen som kunne ligne på Jenny. Så enten er det en feil i tellinga, eller så har du feil i materialet ditt. Eller så må de befinne seg blant de delene av tellinga som mangler. Kanskje var de ombord på et skip? Skipslistene er jo borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Materialet er som følger:Jennys dåp (dog stavet Janny her) : Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Frue i Hetland, Klokkerbok nr. B 8 (1910-1921), Fødte og døpte 1910, side 22-23. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5162&idx_id=5162&uid=ny&idx_side=-11>LenkeKonfirmasjon (her Jenny Mikalsen): Kildeinformasjon: Rogaland fylke, St. Petri i Stavanger, Ministerialbok nr. A 25 (1917-1935), Konfirmerte 1926, side 110. Permanent sidelenke: LenkeJohanne med mann og barn i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Har funnet Ingeborg Gurine: LenkeVed konfirmasjonen het hun Karlsdatter og nå Gustavsdatter og datoen er feil. Men pleieforeldrenes fornavne er riktig og de het senere Sola til etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Nå fant jeg jammen også Mikal: Lenke-men også her er fødselsdatoen feil.I 1900 het han Mikalsen, ved konfirmasjonen Karlsen, i 1910 Gustavsen og ved sin død i 1926 Hogstad. Er det rart at man får problemer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Om begge barna er satt bort i 1910, kan det vel tyde på at moren er død, og at det er derfor du ikke finner henne i tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg har vært inne på tanken, ja - men Jenny er jo født i august 1910 og døpt i september 1910 og moren levde i hvert fall på det tidspunktet.Har så vidt sjekket noen kirkebøker, men mangler en del. Dersom hun døde, må det i så fall ha skjedd før tellingen fant sted 1. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.