Gå til innhold
Arkivverket

[#83173] Hvordan finne emigrasjon til USA, Klara elise Iversen f-1873 Annebu Vestf.


Gjest Jan Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Pedersen

Klara elise Iversen f-nov 1873 når emigrerte hun ? Foreldre :Ivar Andersen Berg Skjeggerød Annebu f-1834 Anne Marie Olsdtr Kullerød Annebu f-1842. Kan hun ha brukt et annet etternavn? Kan ikke finne henne iFT1900 så hun må ha reist før det. Kan noen hjelpemeg?Mvh Jan Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Frode Hansen

Har ikke funnet når hun dro, men her er det som står om henne i Andebu bygdebok. Klara Elise, f. 1873, d. 1953, reiste til Amerika, g. Jakobsen; bosatt Savanna, Dakota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Kansje hun som ankommer her ?New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Clara IversenArrival Date: 23 Jun 1910Birth Year: abt 1875Birth Location: NorwayBirth Location Other: farlsbergAge: 35Gender: FemaleEthnicity/Race­/Nationality: ScandinavianPort of Departure: ChristianiaPort of Arrival: New York, New YorkShip Name: Hellig Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Det bor en Hans Iversen med fam. i Sioux Falls i 19101910 United States Federal CensusName: Hous IversonAge in 1910: 42Estimated birth year: abt 1868Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadFather's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: NorwaySpouse's name: Rena IversonHome in 1910: Sioux Falls Ward 6, Minnehaha, South DakotaMarital Status: MarriedRace: WhiteGender: MaleHousehold Members: Name AgeHous Iverson 42 Rena Iverson 37 Alvin Iverson 9 Helen Iverson 6 Earnest Iverson 3/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det er en Petter K. Bernhard, Sioux Falls Ward 2, Minnehaha, South Dakota i 1910. Greier ikke å lage lenke dit, tror jeg..https://www.familysearch.org/s/recordDetails/show?uri=Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det stemte, ja..Name: Petter K BernhartBirthplace: NorwayResidence: Sioux Falls Ward 2, Minnehaha, South DakotaMarital Status: MarriedRace : WhiteGender: MaleImmigration Year: 1898Father's Birthplace: NorwayMother's Birthplace: NorwayFamily Number: 133Page Number: 8 Household Gender Age Peter Peters M 42y Ninnie Peters F 25y Donald W Peters M 1y 4m Christina Olson F 18y Ralph L Duhaime M 29y Marie Duhaime F 23y Roy G Larson M 21y Arthur L Dennison M 29y Frank Sehleiler M 31y Louis T Barck M 36y Ray R Trickey M 23y Richard Engle M 78y Clyde C James M 29y Jessie D James F 28y Arnold L James M 2y Robert F James M 0y 11m Frank B Webster M 36y George C Ulven M 19y Arthur F Rogers M 29y Clifford H Rogers M 31y Roy M Brand M 21y Joe C Clark M 23y Faun L Wallish F 19y Edwin Shufelt M 60y Bert L Laram M 24y Petter K Bernhart M 40y Fanny W Bernhart F 35y Alv W Bernhart M 6y Finn W Bernhart M 3y Gerd Bernhart F 0y 6m Joseph H Blewict M 35y Charles Nelson M 47y Elizabeth Nelson F 43y Beattie Nelson M 15y Carl C Nelson M 7y Anna J Peterson F 28y A Cummings M 54y © 2010 IRI A service provided by The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. Use the previous version of FamilySearch.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Jan.Det var Hanne Line som fant henvisningen til P. Bernhart (9). Jeg har ikke tilgang til Ancestry, (som jeg tror hun har), men jeg fant P. Bernhart på Beta-FamilySearch etterpå. https://beta.familysearch.org/ eller https://www.familysearch.org/Det er nok ikke umulig å finne henne der borte, men på FS fant jeg henne ikke. Jeg tror nok flere med tilgang til amerikanske kilder leter etter henne nå, så om de lykkes vil de nok legge inn det de finner til deg. :-)Om du ikke får hjelp her, kan du registrere deg på 'Norway List' på Rootsweb og eventuelt få hjelp fra folk i USA: LenkeVennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn løkken

Eller til Find a grave web forum i USA , legger ut en link håper den virker . Det sitter fantastiske flinke folk i dette forumet og hjelper til med å spore opp folk .Har fått løst alle mine USA saker i dette forumet .Registrer deg med brukernavn og passord og så er du i gang , helt gratisLenkeMvh Bjørn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Da jeg søkte med Google Maps, kom 'Savannah nær South Dakota, United States' opp som forslag. Kartet viste Sioux Falls, men navnet Savannah gjaldt visst bare en golfbane og en bondegård med fornøyelsespark og (muligens) en (liten) jernbane kalt 'Savannah Express'. Jeg tror det kanskje ikke er et stedsnavn nå, men det kan kanskje ha vært en farm/boligområde? http://maps.google.no/Det virker som Sioux Falls er en grenseby mellom de fire statene South Dakota, Minnesota, Iowa og Nebraska.Er det noen andre som har vært borti Savannah lokalisert her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ja, det var det jeg så jeg også og ble opptatt av beliggenheten til Sioux Falls - midt mellom fire stater.Nå fant jeg 'Savannah Street, Rapid City, South Dakota, United States' - kanskje det er her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.