Gå til innhold
Arkivverket

[#83179] Feil på utsendelse av aktiverings E-post for bruker registrering på nye sider.


Gjest Bent Vangli
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Vangli

Det ser ut som den E-posten som skal gi dere mulighet til å aktivere registreringen dere gjør på http://da.digitalarkivet.no ikke går ut som den skal til alle adressater. Jeg antar det er en sperre et eller annet sted som har trigget. Vi vil se på det i morgen tidlig.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Nå skal dette visstnok være rettet. Kan noen av dere som har prøvd å registrere seg og ikke fikk e-post rett etter registrering, bekrefte eller avkrefte at e-post med lenke som skal aktivere kontoen nå er mottatt.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Uff, fremdeles litt problemer med å få e-postene ut. Det virker for noen, men de flest sperres i kjeden på vei ut. Det jobbes med saken slik at det åpnes for disse e-postene.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg finner ikke noe sted hvor jeg kan registrere noen epost. Hvis det er tanke på hva som står på Lenke er jeg like blind. Ingen sted å registrere meg som bruker ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg prøvde å registrere meg i går, men fikk aldri e-post med bekreftelse. Når jeg nå prøver å logge meg inn, får jeg beskjed om at e-post adressen min må aktiviseres.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg fant og har registrrt meg og så får jeg se om jeg får epost. :)Fåt bekreftelse at jeg registrerte meg, så da venter jeg på resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

NBGlemte å si at jeg ikke har fått noen direkte post som sier at jeg er registrert i noen system, bare ordinørt svar fra DA som ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Logger meg inn og får følgende feilmelding'Følgende feil er funnet: Du må aktivere kontoen før du kan logge inn.'Men hvor aktiverer man kontoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Det skal komme en e-post fra:Digitalarkivet [donotreply@arkivverket.no]med følgende tekst i seg:Klikk her for å aktivere kontoen din: da.digitalarkivet.no/bruker/registrering/aktiver/xxxxxxxxxxxxxxxxxxx/De mange x'ene er en individuell aktiveringskode som varierer for hver enkelt. I noen E-postlesere kan det være nødvendig å klippe ut lenka og lime den inn i nettleseren. Slik er det blant annet for meg.Skulle alt annet skjære seg, har vi også en manuell mulighet for å aktivere kontoen. Likevel, den selvbetjente veien bør helst virke 100% før vi tar neste stepp med nytt forum og mulighet for merknader/kommentarer til folketellingen.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Jeg har lagt inn 'Bent Vangli, Arkivverket'. Tar seg pent ut på siden oppe til høyre :-)).Ellers vil nytt forum tilby alternativer ala det du ser på mange andre forum omkring i verden når det gjelder visning. Men ofte er det enkle det beste :-)Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

E-posten blir sendt umiddelbart, men det kan ta varierende tid før den faktisk kommer fram til hver enkelt. Hos noen leverandører av internettilknytninger tar det lengre tid enn det gjør for andre. Det er helt utenfor vår kontroll.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det er nok jeg som er tett i pappen, men jeg får ikke registrert meg. Navn og e-post er jo greit, men noe passord har jeg ikke peiling på!(Dersom passordet f.eks. skal være en gjentagelse av de krusedullene som dukker opp i et bilde under, så er de uleselige for meg)Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Du skal lage passordet selv og gjenta dette passordet på neste linje. Lurt å ta med både små og store bokstaver og tall, så blir det sikrere.Jeg venter på eposten, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Forøvrig må du skrive inn de 'uleselige' krusedullene, før du får laget passord.. Du kan trykke øverst på det blå feltet ved siden av til du får et ord du greier å lese. Du kan også få dette ordet gjengitt med lyd. Ctrl og 'pluss' forstørrer hele siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det er fordi det finnes datamaskiner som er satt til å lete opp epostadresser på nettet til bruk i markedsføring, men disse maskinene greier ikke å lese disse krusedullene. (De har et navn, men jeg husker ikke hva det heter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.