Gå til innhold
Arkivverket

[#83190] Hva står det her? Dødsfallsprotokoll 1910 Kristiania


Gjest Sigurd Ostrem
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigurd Ostrem

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27305/109Den nederste posten, 864 gjelder:'[1. kolonne] Glasmester Harald Johannessen 38 Aar død idag på militære sygehus. Bop Wibesgate 12. 1/9 1937 (.?.) - 1937 [annen håndskrift][2. kolonne] Hustru Sofie, og 3 umyndige Børn. Særeie. Eier (?) 2 (?) samt en Fiskeforretning. 11/810 Ægtepagten til (?) Enken[3. kolonne] ' ' Enken, Der lovde aa (?) Ægtepagten 22/710 (..?.) hendes særeie.'Jeg lurer jo da på hva som står alle stedene jeg selv har måttet sette et (?). Kanskje noen kan ha noen tips??Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Prøver litt: ... egtepakten ... og opplyser at ... tilhørende jorder ... medens fiskeforretningen er hendes særeie .. (med alle slags forbehold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Litt mer: Kolonne 2: 'Hustru Sofie, og 3 umyndige Børn. Særeie. Eier Indbo til 2 Værelser samt en Fiskeforretning. 11/8 10 Ægtepagten tilbageleveredes Enken.'Kolonne 3: 2(Anmeldt av)Enken, der lovede at indlev. Ægtepagten. 22/7 10 .....ægtepagt og oplyser, at indboet tilhører fællesboet medens fiskeforretningen er hendes særeie'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Bopel leser jeg forøvrig som 'Wibesgade N. 2', ikke 12.Resten av teksten i kolonne 1:' 1/9 1937 er boet overtatt for å bringe hjemmelen iorden. Jnr. 445-1937'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Ostrem

Takk, Else. N. 2 stemmer bedre med folketellingen. Synes det er litt rart at boet ikke ble overtatt før i 1937, det var jo 27 år senere - men det er jo 1937 som står der så da må det jo stemme. Kanskje det er mulig å finne mer informasjon om dette noe annet sted..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.