Gå til innhold
Arkivverket

[#83192] Gulbrand Joensen og Marthe Gulbrandsdatter Nes Hedmark 1804


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Vielse no. 22 er Gulbrand Joensen og Marthe Gulbrandsdatter Lenke Trenger hjelp til å finne de rette i 1801 FT og eventuellt deres foeldre. Det blir mye rundt denne slekten i skiftet mellom 17 og 18 århundre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Her må vi nok over til Ringsaker igjen, den eneste aktuelle Marthe Gulbrandsdtr i 1801 er tjenestejenta på Vestre Baldishoel,23 år. Ser vi på fadderene Marthe og Gulbrand bruker til sine barn,Johannes 1804,Morten 1808,Børre 1810 og Gulbrand 1814, er det en som peker seg ut Erik Gulbrandsen han finner vi under Hjelthjelt 1801,han har også en sønn Morten. Jeg finner ingen Marthe Gulbrandsdtr f på Nes rundt 1777-1780, men i Ringsaker døpes denne jenta,[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9066&idx_id=9066&uid=ny&idx_side=-15>Lenke Foreldre Gulbrand Eriksen og Marthe Carlsdtr, dette paret får sønnen Erik her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Tror vi får hjelp av faddere igjen jeg, en av fadderne til Gulbrand f 1814 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9087&idx_id=9087&uid=ny&idx_side=-6>Lenke er Poul(Povel)Johnsen ser vi på ham i 1801 er han 19 år og tjener på Klungseth, der bor også husmannsfolket Jon Gulbrandsen gm Berthe Jonsdtr. De får sønnen Gulbrand dpt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Jeg må bare bøye meg i støvet Else. Dette er til uvurderlig hjelp for meg. Skjønner at du har en del lokalkunnskap samtidig som du har meget god oversikt. Dette blir bra for mine barnebarns anetavler. Selv har jeg noe problem med å lese godt kirkebøkene fra skiftet mellom 17/1800 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Bare hyggelig å hjelpe,jeg har så å si alle mine forfedre fra Ringsaker og Nes, så etter 30 år med nesa i kirkebøkene begynner jeg å kjenne til skrifta! Men nå tror jeg det er best å konsentrere seg litt om juleforberedelsene, ellers blir det vel ingen jul i heimen. Så jeg sier God Jul allerede nå :-) Mvh Else Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.