Gå til innhold
Arkivverket

[#83198] Tydehjelp i tingbok - juridiske vendingar?


Gjest Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skorpen

Eg treng hjelp med å tyde dei to siste orda på s 13 (t.h.) i ei tingbok frå Helgeland 1700. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:rg_read/28719/14Saka gjeld ein krangel om laksefiske med not, dei to gardane det gjeld ligg på kvar si side av elva. Dei diskuterer korleis dei skal dele fisket, diskusjonen skjer frå båtane, og så fell det harde ord som vitna gjer greie for på tinget. Så langt er det nokonlunde greitt.Men den setninga les eg: 'Saa vit disse vidner forhørt, og Sagen som ofremmedt optagen.' Har eg lese det nest siste ordet rett (og for såvidt dei andre)? Og kva betyr setninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Takk skal du ha. Det gir meining. 'Ofven melt' må vise til øvste avsnittet på s. 13. Det er to oppsittarar på Forsjorda (Niels Johanss. og Ingebricht Bendichtsen) som har krangla, og om eg forstår saka rett, overlet retten til jorddrotten på Forsjorda å ordne fisket oppsittarane imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.