Gå til innhold
Arkivverket

[#83204] Etterkommere etter Anders Hansen Ugelstad (f 1681)


Gjest Jakob Bjørshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Jakob Bjørshol

Jeg har fra enkelte kilder fått opplyst at Anders Hansen Ugelstad og Sigrid (Siri) Pedersdatter Kjøl hadde en datter Ane (f 1714) og at Ane ble gift i 1737 i Averøy. I kirkebok for Kornstad/Kvernes 1737 finne jeg at Halvar Eriksen Raanes ble gift med Ane Andersdatter, men hun har etternavn Gulstad. Er det her feil i kirkeboka, eller er det flere Ane Andersdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Vorpbukt

HeiI Eideboka nr 1 står det på side 400 at Ane Andersdatter f ca 1714 gift 1737 med Halvor Eriksen Rånes, bosatt på Rånes, Averøy.(skifte etter Anders i november 1719)Mvh Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakob Bjørshol

Jeg har nå funnet inngåelse av ekteskap mellom AA og HER hvor hun nå er oppført med etternavn Ugrestad så navnet oppført i fm forlovelse (Gulstad) må aksepteres som en feilskriving. Jeg har ikke kommet så langt at jeg har lest skifte etter Anders og vil nok der finne den nødvendige bekreftelse som du skriver. Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.