Gå til innhold
Arkivverket

[#83205] Mangler i 1910 tellingen?


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Prøver å finne en familie i 1910, som bodde i lysakerområdet, Østre Bærum. Men har ikke sjense.Finner en av dem gift i Lier i 1930, så hun må i hvertfall være i livet i 1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Jeg legger inn et par lenker - det er det lettere å lete når en har et bedre utgangspunkt.Konfirmasjonen: Akershus fylke, Østre Bærum i Asker, Ministerialbok nr. III 2 (1879-1904), Konfirmerte 1903, side 99. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4915&idx_id=4915&uid=ny&idx_side=-103>Lenke (nr. 33)Dåpen: Akershus fylke, Vestre Bærum i Asker, Ministerialbok nr. II 1 (1879-1895), Fødte og døpte 1888, side 52. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 15)Det er noen kjente mangler ved tellingen, f. eks. er skipslistene borte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Lenkene er til de som skal lete, for det er lettere å finne noe, når en har datoer og gjerne også navn på andre i familien å ta utgangspunkt i. Har du f. eks. navn på flere av søsknene? Eller lenke til folketellingen i 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

En søster som var født 30.5.1885. Hennes navn var Nicoline Andrea og brukte Johansen når hun ble konfirmert 20.9.1900 v/ Østre Bærum.Jeg finner henne gift i Lier som enke i 1930, derfor var hun et sted i 1910. Da hun gifter seg het hun Torgersen.Nå var det helst moren deres jeg ville finne Hanne Mathea Gulbrandsdater født 9.12.1845 i Norderhov. Hun ar en søster til en av mine oldemødre. Jeg finner henne m /mann og barn i Bærum, Dalen i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Mange takk.Pussig nok så kjente jeg igjen navnet Olav, egentlig Olaf Henriksen. Han og Anne bor jo da som naboer , eller i det samme huset i 1910. Den Olav Henriksen var en onkel til Nikoline Andrea.Verden er ikke så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg har ikke funnet Hanna Mathea f. 9.12.1845. Heller ikke Johan Hansen, f. 1844. Han var vognmann, ser jeg i 1900-tellingen: Lenke Har du fødselsdato på ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Nei. Han var 201/2 år da han giftet seg 12.5.1867, men jeg finner han ikke født.Nå er ikke det så farlig , for han er ikke i slekt med meg. Greit å ha nevnt han.Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.