Gå til innhold
Arkivverket

[#83207] Saknas i folketellingerne 1875, 1900 & 1910


Gjest Beda Harrysson
 Del

Recommended Posts

Gjest Beda Harrysson

Jag söker efter min farmors farfar (Ludvig Larsen) om borde ha levt då. Jag har inte fått tag på min farmorsfars (Hartvig Emil Kristian Larsen) dopuppgifter heller (han skall vara döpt 4/3 1885, konfirmerad i Fet 30/9 1900), så jag vet inte när Ludvig Larsen är född.Jag finner varken Ludvig i tellingerne eller Hartvig. Inte heller min farmor (Else Larsen/Nyborg), hennes syster eller mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke her til konfirmasjonen 30/9 1900 i Fet. Se nr. 29: LenkeHer er nevnt fars navn ungkarl Ludvig Larsen . mor pige Elisabeth Kristiansdatter.Muligens det at foreldre var ugifte gjør leting vanskeligere.Her står Kværne som gårds eller stedsnavn, også muligheter for søking.Hartvig Emil Kristian Larsen kan godt være registrert på et av fornavn, så det er flere muligheter her :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Hartvig er født/døpt på Rikshospitalet,se no.27 høgre side Kildeinformasjon: Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. 6 (1871-1885), Fødte og døpte 1885, side 298. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5824&idx_id=5824&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-304>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du han muligens i Kristiania i 1900, som du ser finnes en pige Elisabeth Kristians... samme sted som en Hartvig Larsen : LenkeHvor ungkarlen Ludvig Larsen befinner seg har jeg ikke funnet i første omgang :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beda Harrysson

Kan någon tyda vad som står i ministerialboken? Jag kan inte läsa vad som står i den sista spalten 'anmærkningar'. Det ser ut som en adress?En till fråga, siffer/bokstavskombinationen som står under föräldrarnas namn (20a/19a), vad är det för något?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beda Harrysson

Kan det vara så att det blivit fel på efternamnet på herrn som heter Anthon Ludvig? En Elisabet, Hartvig och Ludvig på samma adress. Dessutom står det att Anthon Ludvig är målare, vilket är vad som är angivet i källan där Hartvigs och min farmorsmors vigsel finns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Gutten er døpt Hartvig Kristian Emil med far ungkar Ludvig Larsen og mor pige Elisabeth Kristiansdatter. Fadderene var pige Mathilde Vinje? og pige Karen ?erby. Bosted for moren var Vinkelgaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tyder også Ludvig Larsens alder 1885 til 26 år.På Dis gravminner finner jeg en Ludvig Larsen begravet på Ullern kirkegård i Oslo., fødselsår 1859 . d. 1946. LenkeGraven er vel slettet for det er ikke vist foto av gravsten?Mulig du må dobbeltklikke på lenken for å lese opplysningene.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Hvis du ser nede på Ullern kirkegård ser du at den er under fotografering. Noen har bidratt med bilder. Hvis du tar kontakt med kirkevergen kan du få vite om graven er slettet eller ikke. Den Ludvig Larsen som var født i 1859 døde i 1947 iflg Gravminner. Hvis man søker på Larsen, og samme felt og rad nr som Ludvig finner du ei Fredrikke Kristine Larsen på samme alder i grav 9-1 og Ludvig har 8-1. Er det hans kone kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.