Gå til innhold
Arkivverket

[#83209] Sillerud 1883 Sverige


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Öberg, Karl Viktor Född 28/12 1883 i Sillerud (Värmlands län, Värmland). Hvem hvar hans foreldre og fikk han noen søsken.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei Hanne.Faren var dräng Frans Öberg på Snarkils bruk og moren Lisa Danielsdotter på Lidslerud (I Silleruds församling) Foreldrene var ikke gift. Jeg legger ved først et bilde av familien på Lidslerud. Lisa er født 23.03.1846.

bilete10678.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

I samme husföhör står det at Lisa gifter seg 9/9-1887 med skorsteinsfeier Adolf Fredrik Thulin fra Wemmerlöft (eller -töft) socken og at de flytter til Norge 25/10-1887. Det står flere barn i husförhöret, men jeg må se nærmere på siden for å finne ut om det er Lisa sine.

bilete10679.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

I dåpsboken, Sillerud C:15 (1861-1884)Også barnet Dina Eriksdotter følger med til Norge samme dato. Ut for det første navnet står det at der er Lisa barn, men det er satt et spørsmålstegn der også. Datteren Maja Lisa forflytter seg til pagina 152 19/11-1887 - kan se hvor det er etterpå.

bilete10680.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Maja Lisa Nilsdotter flytter 19.11-1887 til Carlsfors (pagina 152), hvor hun er en av flere tjenestefolk hos en møllerfamilie. Deretter begir hun seg til Gengene (p. 190) 29.11.1888. Deretter finner jeg henne ikke på siden det er vist til. Pagina 654.Det er vel det jeg kan finne nå. :-)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.