Gå til innhold
Arkivverket

[#83218] Hvor var Hermana Elfrida f,10/04/1901 Frogn, Drøbak i 1910 telling.


Gjest Edith M Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith M Toft

Ser i 1910 telling at faren kaldt Osvald Johansen født 1863 er enkemann. Bor sammen med en sønn Herman Johansen født 1890. Begge Fraktemenn. Bor da i Gylte, Frogn. Men hvor er Elfrida som hun senere kaller seg i 1910. Dåpen her:Nr. 15 piker. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2920&idx_id=2920&uid=ny&idx_side=-8>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Lurer litt på denne Elfrida....?LenkeJeg har ikke funnet at dette paret døper eller konfirmerer en datter Elfrida i Frogn eller Drøbak i aktuelle tidsrom (med god margin).Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Tusen takk Per og Hilde for deres hjelp!Jeg så også denne Elfrida,men... det kan jo være henne?Ser at moren her er født Johansen som far til Hermina Elfrida, men de hadde ikke samme foreldre.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Hilde (9) Du har så rett, der står Andersen.Erling: Takk for inspillet, Flott. Ved hennes dåp var foreldren utmeldt av stadskirken, men gav lov til at barnet skulle døpes. Lenken i 12 hadde jeg og funnet.Det må være broren.Nå er jo konfirmasjonen funnet, og hun bodde i Drøbak.Så var det hennes skjebne videre: Se her jente nr. 67. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=651&idx_id=651&uid=ny&idx_side=-137>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

I DIS gravminner finner jeg følgende person gravlagt i Horten:1821297 Elfrida Hermanda Jensen født 10.04.1901 død 09.10.1965, felt 028, rad 00, ravnr 058, Horten/Horten/Horten.Jeg finner ikke andre gravlagt i samme grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Edith: Har du funnet moren død? Jeg har lett, men ikke funnet henne. Ja, selvsagt var det ved dåp den kommentaren sto. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Ja det kan gå trill rundt for enkver når en skal frem og tilbake. Takk ihvertfall!Nå er det å finne ut hvem hun ble gift med, og hva sønnen, kanskje flere barn, heter. Det blir sikkert ikke lett, da hun bodde i Oslo da Liv ble født og i Horten da hun døde.Ser at faren til Liv, Ole Arbo Halvorsen født 1901 i Drammen døde samme sted i 1936.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ser at Liv sin mor bor på Solfeng ved fødselen, det er en barnevernsinstitusjon drevet av Frelsesarmeen. De kan kanskje ha noen papirer i sine tøler som omhandler Liv og moren til Liv?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Liv har jeg kjennskap til, det er hvem hennes biologiske foreldre er. Og det har vi nå funnet ut av. I adopsjonspapirene står at moren heter Jensen til etternavn. Så hun må vel være eller var gift med annen enn Liv's far.Der står og at hun hadde en sønn fra før.Faren som døde i Drammen, ser ikke ut som har vært gift. Han er gravlagt sammen med sin mor og søster.Vi får høre med Frelsesarmeen, om de har noen papirer. Takk for tipset.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.