Gå til innhold
Arkivverket

[#83232] Maren Poulsdatter f.1839


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Min tippoldemor ble født 1839 i Røyken hennes far var Poul Svendsen ifølge vielsen 25 April 1860.Da giftet hun seg med Johan Jørgensen: Nummer 15 Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Ministerialbok nr. 6 (1857-1875), Ekteviede 1860, side 247. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2>Lenke 8&filnamn=f60712&gardpostnr=141&personpostnr=1246&merk=1246#ovre Har ikke funnet henne i kirkebøkene...lurer veldig på hvem hennes mor var. Her er hun med mann og barn i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Dette var ikke enkelt å finne ut av.Ved giftermålet står det at Maren er vaksinert 16 juli 1840.Her er konfirmasjonen til ei Maren Paulsdatter som er vaksinert den datoen. Men faren heter Paul Abrahamsen.Nr 4.Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Ministerialbok nr. 5 (1833-1856), Konfirmerte 1853, side 313. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1122&idx_id=1122&uid=ny&idx_side=-329>Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Kan det likevel være henne og at Paul Svendsen er feil?.Ved Paul Christians dåp er Gustava Paulsdatter fadder, likdan Andreas og Theodor Paulsen. Det kan være søsken av Maren.Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Ministerialbok nr. 6 (1857-1875), Fødte og døpte 1860, side 32. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Her er Gustavas dåp med de samme foreldrene.Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Ministerialbok nr. 5 (1833-1856), Fødte og døpte 1844, side 48. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Og her Teodors.Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Ministerialbok nr. 5 (1833-1856), Fødte og døpte 1842, side 36. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Det er hva jeg finner også.Ikke enkelt men jeg tror nok at denne Paul Abrahamsen er hennes far.Jeg skal lete litt til å se om det dukker opp noe mere å bygge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.