Gå til innhold
Arkivverket

[#83237] Tippoldefa Ole Olsen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om min tippoldefar Ole Olsen som var far til Anette Marie Lenke.Lurer veldig på hvem denne mannen var.Dersom noen kan hjelpe meg blir jeg meget glad.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Ikke at jeg vet noe om denne Ole Olsen, men han er kalt 'Jæger'. Da bør han kunne finnes i militære ruller. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Det er to stader til du kan rekne med å finne namnet hans og kanskje litt meir: da Anette Marie vart konfirmert og (evt.) gift. Namna i desse kjeldene kan sjølvsagt vere avskrift av ein dåpsattest, men dei er verd å sjekke i alle fall, viss du da ikkje har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen.Min oldemor ble født i Moss. Hennes mor het riktig nok Elise Petrine og hennes far Ole Olsen. Oldemor giftet seg i Horten og flyttet senere til Danmark der hun bodde frem til hun døde.Elise Petrines far het Anders Olsen.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.