Gå til innhold
Arkivverket

[#83242] Ekteviede i Elverum 1894-1895


Gjest Randi Stenberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Stenberg

Jeg kan ikke finne ekteviede i noen kirkebøker for Elverum eller Elverum i Elverum, for årene 1894-1895. Hvor har de 2 årene tatt veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

I rekka av avleverte ministerialbøker (prestens bøker) er det ingen som inneholder ekteviede etter 1893. Enten finnes ei ministerialbok med vielser 1894- fremdeles på prestekontoret, eller den er tapt.Klokkerbøker for Elverum prestegjeld ser ikke ut til å være ført mellom 1874 og 1896.Dermed er det for tida ingen dekning for ekteviede 1894-1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kristoffersen

HeiJeg fikk hjelp til samme problem for en tid tilbake. Se tema 57053: Lenke kristoffersen&nr=5&antinnlegg=5&startnr=&antall=&spraak=#ankermvh Jan Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kristoffersen

Hei igjenDet ble visst noe krøll med lenka, men det ser ut som den fungerer likevel.Kansje du kan få hjelp på prestekontoret på Elverum ?mvh Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Som lenka i (4) viser har jeg en fotografert versjon av denne ministerialboka for Elverum, som fremdeles befinner seg på prestekontoret i Generalgården. Jeg gjør gjerne oppslag. Bare meld fra her om hva du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.