Gå til innhold
Arkivverket

[#83251] Personer bosatt i Oslo 1955


Gjest hilde roos
 Del

Recommended Posts

Gjest hilde roos

Prøver igjen. Fikk ikke svar på mitt innlegg nr 83046 angående Georg Jacob Andersen.Han var gift med Thea Borghild Andersen.Tror de hadde en sønn som het Magnar(Borgen)Andersen f 1933. Jeg vet ikke yrke til Georg.Noen som kan finne disse i adressebøker for Oslo?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Finner alle 3 på Gravminner i samme grav på Vestre Gravlund. Georg døde i 1984, Thea i 1992 og Magnar i 2004.Det er 20 stk. Georg Andersen i adresseboka, men ingen som bor sammen med Thea/Borghild. Det er heller ingen Magnar Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Takk for svaret.Det er jo ikke sikkert at de bodde der i 1955 da.Har flere personer som jeg lurer på så jeg for komme tilbake senere.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei Carsten.Kan du sjekke om du finner en Karl Kristiansen (f 13.9.1880) i Oslo? Hvem er eventuelt boende på samme adresse (familie)?Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Unn Helgesen

Hei HildeJeg vet ikke hvor de var bosatt i 1955, men har funnet alle tre dødsannonsene i det digitale arkivet til Aftenposten. Georg Andersen s. 12-13 den 26.10.84 Thea Andersen s. 12-13 den 17.07.92 Magnar Borgen Andersen s. 46-47 den 08.07.04Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei Unn. Ja men da er det riktig det jeg har funnet på Gravminner. Har funnet noe mer om Andersen familien som jeg kan sende til deg en annen dag.Det går litt sakte for de flyttet så mye.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Heisann.De var mange, og de flyttet en god del ja. Jeg jobber litt med svenske kilder, prøver å finne Sofia Andersdotters(kona til Karl Johan) besteforeldre. Har funnet far, mor og søsken, men ikke noen av besteforeldrene ev søsken til foreldre ennå Si fra så deler vi det vi har.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest hilde roos

Hei Unn. Har fått kontakt med oldebarnet til Alfred Andersen så hvis du vil vite mer så gå til innlegg nr 83046.Jeg vil gjerne vite mer om Sofia Andersdotter og hennes forfedre.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilde roos

Hei igjen. Har noe innformasjon om Ole Jacob og Selma.Når folketellingen for 1910 kom fant jeg ut de fikk et barn til.Valborg Nikola Andersen f 30/5 1903 Vestre Aker,kofirmert 17/6 1917 Rjukan.Da må de ha kommet tilbake tidliger en det jeg regnet med.Har prøvd å finne Jonny men er ikke sikker på om det er han emigrere 17/8 1907 fra Oslo da det er flere som har det samme navn som reiser.Står forøvrig at han er murer.Alvilde Andersen bor på Birkelund Grorud Østre Aker ved folketellingen 1910 og er ugift.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Hei HildeMorsomt at vi får kontakt med flere av denne Andersenslekta. Den har jo blitt veldig stor, så dette er artig.Jeg har en god del om Sofia sin svenske familie. Flere av hennes søsken flyttet til Norge. Akkurat nå har jeg tilgang til Arkiv Digital og har planer om å jobbe mer med Carl Johan og Ole Jacob sine aner i Sverie. Begge deres foreldre er også født der, og innvandre til Norge før de giftet seg i 1858.Jeg er ganske sikker på at Jonny emigrerte. Flere av hans søsken og søskenbarn, se tema 72598, har nok også reist til USA. Jeg tror at Olga dro samtidig. Alvilde Otilie, Karl Edvin sin søster dro med samme skip. Vi har sporadisk kontakt med et par av hennes etterkommere i USA. Min oldemor Dagmar Antonie dro også til USA, men kom hjem igjen til Norge før mars 1913 da hun giftet seg i Larvik. Søsteren Mathilde Sofie, mannen og alle deres barn som er født på Rjukan reiste til USA i 1929.Du kan sende meg epost på amalie194@hotmail.com og si litt om hva du er på jakt etter av informasjon så skal jeg se hva jeg kan bidra med.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.