Gå til innhold
Arkivverket

[#83299] Fødte 1910 Uranienborg, Oslo


Gjest Per Pedersen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Pedersen Hansen

Jeg prøver å finne en Alf Reiner Berg f. 25.05.1910, Uranienborg i Oslo, men finner ingen kirkebok som er for dette året i Uranienborg menighet. Det er et opphold fra 1907 t.o.m 1915. Kan det stå i en kirkebok for en annen menighet, eller er det en bok som kanskje er borte ? Mvh P.P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

f. i Uranienborg er en upresis adresse, ikke engang Uranienborgveien sognet i sin helhet til Uranienborg menighet og Uranienborg er ikke en 'bydel' som f.eks. Briskeby. Så adressen kan være avgjørende.Men bortsett fra perioden frem til kirkens innvielse desember 1886 da man benyttet Slottskapellet, har Uranienborg kirke så langt jeg vet vært i sammenhengende bruk (og også Frogner menighet brukte kirken inntil denne menighets kirke stod ferdig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Iflg denne oversikten er fødte/døpte Uranienborg ikke avlevert etter 1907 LenkeFødselsregistrene begynner først i 1916 . Ta kontakt med menighetskontoret så kan de gjøre oppslag for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er jo OK om man VET at vedkommende tilhører den menigheten. Dette er et område jeg kjenner ganske godt, jeg er selv født her, gått på Uraniemborg skole, konfirmert i Uranienborg kirke, MEN døpt i Oslo Domkirke (som jeg skulle på det aktuelle tidspunkt). (og jeg bor idag et kvartal fra mitt barndomshjem).Godt mulig Uranienborg er riktig, en adresse er nok til å få det verifisert eller bli henvist til riktig menighet. Men for all del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Hei og tusen takk for alle svar. I FT-1900 bor de i Fuglehougsgaden 12.Da broren Harry Georg ble født i 1902, tyder jeg adressen til å være Majorstuenvn 41. Men skal se om jef finner adressen deres da broren Erling ble født i 1907. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Pedersen Hansen

Hei Carsten.Hjertelig takk for hjelpen. Johannes er nesten den eneste jeg ikke har sett i, lett på flere andre i løpet av dagen. Nå fikk jeg vite hvor foreldrene Laurits og Anna Sofie ble gift også, i Petrus 1899. jippi. Mvh Per P. Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

For å pirke litt, han ble døpt i Johannes menighet, men ikke i Johannes Kirke som var stengt i 1910. Uten å slå det opp, ville jeg tror han ble døpt i Vor Frelsers Kirke (som det ennå ble skrevet) - idag Oslo Domkirke. Skulle det ha interesse i hvilken kirke han ble døpt, skulle det ikke være vanskelig å finne ut. (Litt etter hukommelsen, men denne gangen stoler jeg på den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.