Gå til innhold
Arkivverket

[#83316] Surnadal; Gjøron Olsdatter Hegset m/fam på Gjøronstua. Hvor er de?


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Oldervik

Hyldbakk omtalar denne heimen på s. 352 i Bind II av Heimar i Surnadal, men han skriv ikkje noko om kvar det vart av familien. Han nemner berre at heimen var aude i 1875.Gjøron hadde vore gift før ho gifta seg med Fredrik. Første mannen var Peder Eriksson (Moen) og det var to born i dette ekteskapet, nemleg Ola f. 1842 og Ildrid f. 1844. Som enke fekk Gjøron sonen Peder f. 1851 med Jo Olsson Øye. Framleis i følgje Hyldbakk, så fekk Gjøron og Fredrik Isaksson Strand ei dotter, Marit f. 1860.Gjørondstua fekk namnet etter den tidlegare nemnde Gjørond Olsdotter (Heggsetmoen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Finn.Takk for dette, men det er allså spørsmålet om FT. 1865 som er litt kinkig. Har de blitt utelatt eller, er det jeg som leiter feil? Jeg kjenner til Hyllbakk og har disse opplysningene.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Det er sikkert riktig det Finn har funnet. Beret Olsd., 59 år, er da trolig mor til Fredrik. Hun var født omkr. 1805-1807, ble gift med Fredriks far Isak Fredrikson i 1837 og ble enke i 1850.Iflg. Hyldbakk ble Fredrik gift for andre gang i 1869 med Marit Andersdotter Børset fra Nesset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Ola Pederson, (son av Peder og Gjørond)f. 1841, vart gift 1884 i Kristiansund med Luckretzia Knudsdotter Ellevset, f. Sæter, frå Ål i Hallingdal, f. 1844. Ho var enke etter Anders Andersen Ellevset, Merkesbakken, frå Surnadal. Dei vart gift i Kristiansund 15/8. 1869, og hadde sonen Christian Albert, f. 1869. Utv. til Amerika, der Anders døde 14/2. 1881. Truleg døde sonen òg, for Luckretia kom att til Kristiansund og vart gift med Ola Pederson. P.g.av at dei utvandra som busette i Kristiansund, er dei ikkje medtekne i 'Amerikafeber' God jul til alle 'debattantar'Mvh. -endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Om ein ser på huslyden til Fredrik Isaksson i 1865, så viser oppføringane at kona Gjørond må vera avliden, men at Fredrik framleis har den yngste sonen (Peder Jonsson) til Gjørond hos seg. Også dotra som Fredrik har med Gjørond bur hos faren i 1865.God jul til Endre og dykk andre her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Og Takk for dette.Da finner jeg grunnen til dette. Gjøron er antagelig død ved barnet Marits fødsel, for jeg hadde opplysninger at Gjøron døde 1889. Ha en trivelig JUL alle her på forumet.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Etter å ha sjekket litt fant jeg Fredrik gift for 2dre gang i Kristiansund og en sjekk på FT.1875 hos RHD, fant jeg familien med en datter ELEN FREDRIKSDATTER FØDT 1860 i ØXENDAL. Er det noen som kjener til om Elen er Gjørond barn eller har FAR vært 'UTPÅ-KAR' her? Han ble da gift i 1861 med Gjøron og 1869 med Marit?Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sæther

Hei. Elen står neppe oppført med rett farsnamn i FT 1875. Iallfall kan eg ikkje sjå at nokon Elen (eller Eli) Fredriksdotter vart døypt i Øksendal i 1860, og heller ikkje i dei næraste åra før og etter. Eg trur derimot at Elen er identisk med den Eli Olsdotter som var f. i Øksendal 23. oktober dette året, og som var dotter til Ole Knutsson Børset og Marit Andersdotter:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6479&idx_id=6479&uid=ny&idx_side=-24>LenkeDet er nok denne Eli som bor hos besteforeldra sine Anders og Gjertrud Toven i Kristiansund i 1865:LenkeDei to sistnemnde må altså vere foreldra til Marit Andersdotter, og vi finn familien hennar omtala i Gards- og ættesoge for Nesset bind 3 s. 124 og 180.Eli Olsdotter vart i 1881 gift i Kristiansund med Lars Pedersson Kvernberg, og vi kan merke oss at Fredrik Isaksson Strand opptrer som forlovar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.