Gå til innhold
Arkivverket

[#83325] Tellingen 1910


Gjest Karl Johnny Sommer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Ved søk på etternavn i 1910 tellingen,fikk jeg 231 treff, fordelt på fem sider.Den første siden var jo grei,men når jeg trykker for neste side havner jeg tilbake til startsiden for 1910 tellingen.Hva er det jeg gjør feil?Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Emilie Øy

Når eg søkjer på Sommer, får eg 121 treff. På den første sida står det øvst: Alf Sommer.Heilt nede på sida står det. 3 sider: 1 2 3Når eg tar markøren på 2-talet, kjem side nr. 2 opp. Her står det øvst på arket: Paul Sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det står ikke 'neste side' etter tallene, men 'siste side'. Men da skulle du komme til siste side. Kan du deretter ha klikka på 'første side'? Det er for gjort å gjøre feil der. Vi er jo vant til 'neste side'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Berit - Gjorde samme søk som Åse Emilie.Skrev Sommer i feltet etternavn,merket alle fylker,og fikk 121 treff fordelt på 3 sider.Trykker så side 2 og havner tilbake til startsiden for søk? Er det noen annen måte å gjøre dette på? Kan noen fortelle meg hva jeg eventuelt gjør feil? K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Berit - Forsøkte med en annen nettleser (Firefox)og da fikk jeg opp alle sidene.Mulig dette er noe 'Digitalarkivet' burde se på ? K J Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Mener de har sagt fra noen ganger at de ikke er så glad i f.eks. IE. Jeg bruker Mozilla Firefox, og har brukt den ganske lenge nå og er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hva er IE? :-)Jeg har ikke brukt annet enn Firefox siden den ble lansert, og for det som har litt problemer med datoformatet i FT 1910, så finnes løsningen for de med Firefox her: Lenke, og det fungerer helt perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

IE er et av de brukte produktene på linje med Opera og FF. Så det er ingen grunn til at det lages presentasjoner som ikke kan leses i de vanligste programvarene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Noe skjer når jeg merker av for 'Alle fylker'Da hopper man tilbake til utgangspunktet når jeg skal bla til side 2.Hvis jeg ikke merker av på Alle,da går det helt grei å bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

HeiInternett Explorer 6 har problemer med alle de parametrene som i noen tilfeller må tas vare på mellom sidene. Nyere versjoner av Internett Explorer skal ikke ha slike problemer.Det anbefales å oppgradere til en nyere versjon. Dette er en anbefaling som også gis av Microsoft selv av flere årsaker. Alternativt kan man prøve en annen nettleser.Dersom noen har utfyllende erfaringer vil det være nyttig med tilbakemeldinger på det, slik at forbedringer kan innarbeides i løsningen.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Takk Karl (innlegg 15). Da er det notert.Riktig Marie (innleg 13). En trenger ikke klikke alle fylker. Ingen hake er det samme som søk i alle fylker, slik en møter siden før en åpner for geografi.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Nå har jo MS sterkt anbefalt at man går over til IE8 av sikkerhetsmesside hensyn. Ønsker man å leve farlig og ikke få med de forbedreinger som her finnes, så gjerne for meg.Kanskje man skal fokusere på at man har eldre versjoner først og så ta problemen etter at man har oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Med IE8 går det bra å bla. Jeg prøvde å ydmyke systemet ved å legge inn bare Ole som søkekriterium. Resultatet var 67757. Det er så avansert at det varslet å vise de 1000 mest relevante ! (For hvem ?) Det lille jeg har prøvd er bra. Det eneste lille problemet jeg har hatt, skyltes ikke programmet. Det var bare det at bestefar opererte med 3 naturlige etternavn. Det var kanskje ei brytningstid mellom patronym-etternavn og gardsnavn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Ikke uvanlig at våre forfedre ikke var så nøyaktige med sine navn og de som noterte (prest, klokker, lærer osv) hadde også sine meninger om hvordan navnene ble skrevet og hva personene skulle hete (gardsnavn, patrymikon, etternavn, etc) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.