Gå til innhold
Arkivverket

[#83329] Sidsel Maria Olsdtr. Gierberg plads f. 1818 tydehjelp


Gjest Ståle Undbekken
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Klarer ikke alt: B.Gdatter, pige, som lod anmelde Barnets fader at være en omreisende Person, navnlig Ole Evensen, fra Christiansand, der, som Ubekiendt, ikke ... hverken før? eller .... at ...opholdt sig her paa stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ståle Undbekken

Interessant, spesielt å vite når Ole Evensen fikk skillsmisse fra konen og giftet seg med B G. senere og fikk mange barn. Jeg har slitt litt med å finne ut hvem denne Ole Evensen egentlig er. De har bl. a. sønnen Iver Olsen Saugbakken f. 1821. Kommer med litt mer informasjon når jeg har den tilgjengelig. Takk for hjelpen og god jul til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen
Lenke Dette må sjekkes godt.Iflg. FS døpte de 8 barn:Sidsel Maria 14/6 1818 -- Even 15/9 1822 -- Iver 9/1 1825 -- Marte 10/6 1827 -- Thøger 29/3 1829 -- Hans Thøger 4/4 1831 -- Gunder 15/3 1834 og Marte Maria 30/10 1836.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er en opplysning jeg synes er merkelig.Berte oppga 1818 at faren til Sidsel Maria var Ole Evensen, en omvandrende mann fra Kristiansand? Det passer jo ikke inn i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ståle Undbekken

Hei Berit! Beklager at jeg ikke har værrt inne å svart deg. Takk for informasjonen. Det er dette jeg synes er veldig rart, fordi han burde jo være kjent av alle. Det kan nok ha med at han var gift, men hvorfor da bruke rett navn? Du har forresten rett i alle lenkene dine. Hans første kone Anne Anderdtr. Lundsbakken var nok enke. Hun var mange år eldre enn Ole Evensen. Jeg leter spesielt på etterkommere av sønnen Gunder Olsen f. 1834. Nå fkk jeg også bekreftet faren og moren til Even Olsen (hvis han da ikke er fra Kristiansand ha,ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.