Gå til innhold
Arkivverket

[#83342] Iver Rasmussen og Aleth Rasmusdtr. Humlestøl, Kinn SF liv og lagnad.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torodd Kinn

Eg finn eit skifte etter Rasmus Olsson Humlestøl i 1759. http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24192/226 Han hadde ei dotter som var død og hadde etterlate seg barn då: Absalon Nilsson og Synneve Nilsdotter.Iver Rasmusson var formyndar for denne Synneve. Han var ikkje barn av Rasmus Olsson Humlestøl.Dette kan vel tyde på at Alitz i (2) er feil person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Torodd, takk for svar. Jeg leser skifte som at barn nr.9 Alet Rasmusdatter var gift med Iver Humlestøl. Se på side 224a, like før oppramsingen av eiendelene begynner. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Rune. Når det gjeld Ivar Rasmussen, så skal vi nok til Fitje igjen.I henhold til Soga om Flora var ' Ivar Rasmesson Humlestølen, fødd og Alen på Fitje'.I BB Naustdal om Fitje: 'Ivar (Rasmussen) f. 1724, d. 1808. Gift 1753 med Alet Rasmusdotter frå Svarthumlestølen, bst. Svarthumlestølen.'Foreldra til Ivar var: Rasmus Ivarson Fitje, f.kr. 1685, d. 1735 på Fitje. Då han fekk bygsel i 1717, heiter det at han skulle gifte seg med enkja etter Nils. (forrige brukar). Truleg gift 2 med Berit Persdotter f.kr. 1690, d. 1739 på Fitje.Enka etter Nils var Helga Andersodtter.Litt usikkert då kven som er mor til Ivar.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det var åpenbart tette bånd, ikke bare mellom gårdene i området men mellom Kinn og Førde i sin helhet. Det var kanskje ikke så overraskende at vi endte tilbake på Fitje. Takk for hjelp med oppslag i bygdeboka. Jeg tror jeg må sette Naustdal og Førde bøkene på ønskelisten. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Til (5): Ja, du har visst rett, Rune.Eg såg på nr. 8, der står det vel Ales? Og så er nr. 9 altså Aalet. Eg trudde det var skrivevariantar av same namn, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Til (5): Ja, du har visst rett, Rune.Eg såg på nr. 8, der står det vel Ales? Og så er nr. 9 altså Aalet. Eg trudde det var skrivevariantar av same namn, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Frå Naustdal-boka, bd. 2, s. 223 om Løtuft, gnr. 109, bnr. 1 Hogen:Kr. 1690 til 1721 Ola Johannesson f. kr. 1656. Truleg gift to gonger: 1. med ei frå Instebøen. I ei sak frå 1697-98 kravde nemleg Ola oppgjer for arv i skiftet etter vermora si på Instebøen. Gift 2. med Ales Ivarsdotter, truleg f. kr. 1673 på Åmot bnr. 1, d. 1735. Ales var enkje etter Ivar Nilsson Åmot, tidlegare på bnr. 1 på Åmot.Born vi kjenner til: a. Mildri f. kr. 1688, d. 1776. Gift 1726 med Rasmus Olsson Humlestølen, bst. Humlestølen. b. Martin f. kr. 1695, neste brukar. c. Johannes f. kr. 1697. d. Hans f. kr. 1700. e. Synneva, gift 1738 med Anders Andersson Holmeset, bst. Bjørndalen. f. Berit f. kr. 1709, d. 1741 på Løtuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Av same bok s. 203 går det fram at Ivar Nilsson Åmot døydde kort tid før 1698. Dvs. at mor til Mildri Olsdotter må ha vore den første kona til Ola Johannesson Løtuft, ikkje Ales Ivarsdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Torodd for nye interesante opplysninger. Dersom Ola Johannessens første hustru var fra Instebøen, hva sier bygdeboken om brukerne der rundt 1670?Når det gjelder Mildrid, så døde hun i 1759, for det er skifte etter henne 30.10.1759, se øverst side 224.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Etter litt leiting finn eg Instebøen som bnr. 2 og 5 under gnr. 106 Solheim.På bnr. 2 var Johannes Eriksson (f. ca. 1615) brukar frå 1646 til 1696. Han var truleg son av førre brukar, Erik Knutsson. Ukjent om han hadde kone og barn. Neste brukar er Per Gunnarsson, ukjend kone.På bnr. 5 var Hans Eriksson (f. ca. 1619, truleg bror av Johannes Eriksson og son av Erik Knutsson) brukar frå 1647 til 1695. Ukjend kone. Kjende barn: Erik ca. 1656-1744, truleg g.m. Helga Andersdtr. Lykkjebø, bst. Frammarsvika; Ola f. ca. 1670, neste brukar (fram til 1704). Brukar 1704-49 var ein Jørgen Persson/Pålsson/Jonsson g.m. Anna Hansdtr., truleg òg dotter av Hans Eriksson.Den første kona til Ola Johannesson Løtuft har då truleg vore dotter av anten Johannes eller Hans. Sidan begge bruka har brukarskifte i tida før saka som er omtalt, er det vanskeleg å avgjere kva som er det mest sannsynlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for at du sjekket det Torodd. Da får vi vel slå oss til ro med det, så kan vi jo alltids håpe på at det dukker opp ukjent materiale som kan avsløre hvem som var Ola's første hustru.En Riktig God Jul til deg og og alle som har bidratt til løsningene her. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.