Gå til innhold
Arkivverket

[#83351] Også fengselsinnsatte er med i FT 1910.


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

I en av dagens (22.12.2010) tråder er det en som lurer på om de som var på institusjon/sykehus var utelatt fra folketellingen av personvernhensyn.Da jeg skulle sjekke en Thorvald Gundersen fra Oslo, havnet jeg rett på Grønlandsleret 44 - som er Botsfengselet ! Og dermed er hele listen over fangene oppgitt. Altså ingen personvernhensyn her, nei !Så: dersom du savner en person i 1910, kan du sjekke de som var innenfor murene... (Det var 188 stykker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Jeg søkte på den adressen (Grønlandsleret 44), fikk: Søket ditt gav 217 treff: (5 sider)går jeg så nederst på siden og trykker på side 2 i oversikten får jeg: Søket ditt gav 2471519 treff. Her vises de 1000 mest relevante: og øverst på siden står da en Olaf Alexandersen 1876.08.31 Hammerfest hf g Skipper (ishavs) Hammerfest: Nedre Grønnevoldsgate 203 Folketelling 1910 for Hammerfest kjøpstadHvorfor får jeg ikke side 2 av det jeg opprinnelig søkte opp? Har merket dette flere ganger!Ellers får man bare ønske alle en riktig God Jul!Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.