Gå til innhold
Arkivverket

[#83352] Martin Julius Hansen f.14/9-1872 gm Emilie Olivia Hall f. 13/7-1874 i Sverige


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Emilie har jeg funnet hele familien til i Grebbestad i Sverige, men han har jeg ikke funnet så mye om. Ser at hans foreldre Hans Gulliksen f. 1846 i Lier og moren Haagine Chritensdtr står oppfört i dåpen 29/10-1871 i Nittedal. Men Hans Gulliksen og Haagine finner jeg ingen steder, hvor kom de fra??? Kan noen hjelpe meg i disse kalde förjulskveldene?? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
Lenke linken til Hans Gulliksen i Lier, tenk at jeg fant ham. Og Erling, tusen takk! Har prövd å skrive inn i tellingene Haagine, men ingen treff! Tenk såå fint! Mvh Wenche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Faren til Hans heter Gullik Iversen, tror nok ikke at det er rett hans du har funnet i innlegg 6. Dessuten heter han Hans Mortin Jøulius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Hei og takk for hjelpen, ser jeg tok feil Hans i Lier (5) men så ble det jo rett Erling, takk. Ser det står noe lignende Kragerud/dalen?, der faddere står oppfört i Haagines dåp, kan noen av dere tyde dette?? Takk Kirsti, der var det flere av barna med, tror jeg?? Synd det ikke er fört opp som flere steder som b for barn. Takk og god natt! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk Karin, forsto ikke hvem disse var som Erling linket til fra (12) osv...fikk opp lenkene men navnene så ikke ut til å passe inn! Eller tuller jeg nå?? Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Neida, du tuller ikke, jeg forstår ikke hvorfor ikke mine lenker virket her. Men nå har du i alle fall fått hjelp fra Karin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Tusen takk iallefall Erling. Nå har jeg lett efter Kristen Iversen f.1811 som bodde i Möllerstuen og var Möller, og kona Anne Gulbrandsen f. 1813 i Skannet kirkeböker i Enebakk.Men jeg finner dem ikke der! Sönnen Hans Kristensen f.1837 i Spydeberg er kanskje et annet alternativ.Ellers så er Johanne födt i Enebak og (min) Haakine födt 20/11-1840-döpt 22/11-1840 i Hoböl. Noen som har bygdeböker eller noe data om disse traktene? Takknemlig for all hjelp! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.