Gå til innhold
Arkivverket

[#83367] Og jeg vil takke Lars Ove Wangensteen og Kari Thingvold med hjelpere


Gjest Geir Kamsvaag Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Yngve Nedrebø har gitt velfortjent ros og oppmerksomhet til to av forumets ytere. For egen del vil jeg gi en forsinket takk til Lars Ove og Kari m/hjelpere.Det er nå mer enn to år siden 'Ovenstad-feiden', det var ikke mye støtte Lars Ove fikk i starten, men han hadde nok positiv stahet og guts til å ikke la seg overkjøre og resultatet ble til slutt så godt som det kunne bli, en viktig hjemmeside som etterhvert har blitt svært så omfangsrik og - slik jeg oppfatter det - et godt samarbeide idag med NSF. (I tillegg til dette alle de oppslag han har gjort på forespørsel på Statsarkivet).Kari Thingvold og hennes hjelpere har etterhvert bygd opp en betydelig base av fotograferte originalkilder, et arbeide som har spart meg for uker på arkivet - og jeg er så heldig at jeg bare har 20 minutters vei til RA/SA. Nå kan jeg sitte hjemme og styre min tid selv. Kvaliteten har vært så god at jeg hittil ikke har støtt på et eneste uleselig ord innenfor de geografiske områder jeg har arbeidet. (Er det mulig å komme med ønsker?)Mange, mange andre fortjener selvsagt også takk, men for meg er nettopp disse to viktige - hver på sin måte. All ros er fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Kleppen

Jeg slutter meg til Geir Kamsvaag i hans takk og hyllest til Lars Ove og Kari. Det er en fantastisk og svært verdifull innsats disse to har lagt ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Det er med stor glede jeg henger meg på her, og både takker og hyller Kari og Lars Ove for det arbeidet de gjør, frivillig og generøst:)Juleklem fra Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Geir:Jeg takker så mye for det, og minnes med glede den turbulente tiden for vel to år siden da jeg nok i manges øyne var frekk nok til å utfordre de ubestidte enerne innen publisering av genealogisk materiale via internettet.Eller for å si det korrekt; Den tydelige uviljen til å publisere slektshistorisk materiale fra de to ledende foreningene.Jeg hadde vel egentlig bare en venn da. Og det var Geir, selv om jeg personlig ikke kjente han. Han lånte meg Ovenstad-bøkene, jeg skannet og publiserte. Det resulterte i noen trusler, brev fra styret i en ledende forening. Jeg hadde en ferdig pakket bag i tilfelle jeg hastig måtte settes inn.Men jeg hadde gjort, og gjør hjemmeleksen min. Ingen har til dags dato kunne bevise at jeg publiserer materiale som jeg ikke har lov til, og jeg vil også i 2011 publisere mye interessant slektshistorisk materiale.Og Kari T., som jeg ved en anledning har fått gleden av å drikke kaffe med på RA, hun er nok mer ivrig enn meg med å publisere materiale. Hun er en ildsjel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for det. Jeg ble jo litt rørt... 'Ildsjeler' trenger at noen puster litt på glørne av og til.Jeg håper at flere tar med kamera på arkivene og blir med på prosjektet. Vi trenger flere kilder fra andre steder i landet, både fra Riksarkivet og kilder fra dem forskjellige Statsarkiv. Det er også mange andre arkiv som har interessante kilder, byarkivene og andre kommunale arkiver samt Arbeidernes arkiv for å nevne noen.Takk for kaffen Lars Ove. Håper du dukker opp på RA igjen en annen gang.Til Geir: Takk for ros. Det er flere som har kommet med ønsker, men de fleste har vært utenfor det geografiske område jeg fotograferer fra. Men du kan jo bare komme med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thomas Friis Konst

Slutter meg gjerne til Geir's initiativ og takker ogsa Kari og Lars Ove for et utrolig fin innsats.Gjör dette med et fotografi fra forrige uke av en av dörene i St. Nikolai kirken i Ljubliana, Slovenia.

bilete10716.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.