Gå til innhold
Arkivverket

[#83378] En dansk julenøtt


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

stenhugger Aksel Leonhard Nilsen, Ovnerud, er f. 08.04.1883, Hauger, Asker, konf 1897, Røyken og gift. 23.12.1900, Røyken. Hans kone og etterslekt har vi oversikt over.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5505&idx_id=5505&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke: LenkePermanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkePermanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

En liten grunn til mitt spørsmål er at Hillerslev er både et sogn og en kommune... Danmark sin sogne og kommunegrenser var stort sett urørte mellom 1793 og 1970...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Han er døpt i hillerslev i hillerslev. Thisted. Navnet kunne passe til den kandidten. Etternavn også. Problemet blir å kunne slå 100% fast om han er faren til aksel leonhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

FT 1870 for Hillerslev viser, at Lars Jensen Munk og Maren Simonsdatter havde 9 børn, men ingen Niels Duodecimus.Niels Duodecimus døde 22 februar og blev begravet 4 marts 1860 - 2½ måned gl.AO: Thisted, Hillerslev, Hillerslev 1859-1866, opslag 105. Vh, Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk for svar, takk Berit, da er det fastslått at min foreslåtte kandidat var feil.Da blir utfordringen å forsøke å finne den Nils Lassen Jensen Munk f. 1860, Danmark, som ble far til en norskfødt gutt i 1883.Jeg har forstått det slik at guttens mor pike Anne Helene Andersdatter, Hauger, f. 04.12.1855, tjente i Danmark da hun ble gravid, men at ekteskapet ikke ble noe av på grunn av hennes lavere byrd. Men det trenger jo ikke være 100 % sann historie.Kan det tenkes at hun kan finnes igjen i danske forletellinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Frank Pagh

Det bliver nok ikke let.Der kan vel kun være tale om FT 1880. Den mangler stadig en del indtastninger på Dansk Demografisk Database.Jeg har prøvet at kigge lidt efter begge to - men uden held.På de skannede folketællinger er det jo nødvendigt at vide, hvor i landet man skal lede. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.