Gå til innhold
Arkivverket

[#83381] Jensine Marie Pedersen (Brendemo) 06.02.1894-28.11.1967


Gjest Trond Øivindsson Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Det vet jeg ikke. Men det er vel trolig. Hvis Thomas døde om lag 1918 var hun bare 24 år, og kan godt ha giftet seg på nytt. Jeg har sett i DIS gravminner, men det er ingen andre Brendemo i samme grav. Navnet skrives også Brændemo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Slo opp i Solum, og fant tilfeldigvis Inger Mathilde f 20.02.1915. Foreldre ugift anleggsarbeider Thomas Eliassen og pike Jensine Marie PedersenKildeinformasjon: Telemark fylke, Solum i Solum, Klokkerbok nr. I 9 (1909-1922), Fødte og døpte 1915, side 53. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5646&idx_id=5646&uid=ny&idx_side=-53>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei !Bjørg har helt rett, også med de gravstedene i Porsgrunn.Ta også gjerne en ' titt ' på gravsteder i Kragerø og etternavnet Ellefsen.Mvh.Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Fulltreffer!. Det forklarer jo hvorfor jeg ikke fant vielsen. De ble slett ikke gift. Inger Matilde er sannsynligvis oppkalling av hans mor Inge® og søster Matilde. Jeg tolker det slik at Thomas har sitt bosted på Ullevål i Oslo og hun på Solum gamlehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei !Jeg er også ganske så enig i Trond sin tyding av bosted til de to. ( Oslo eller som det nok menes Kristiania ) Og Solum gamlehjem.Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Østhus.

Hei på nytt !Inger Matilde sin konfirmasjon 1929. Nr. 6.Kildeinformasjon: Telemark fylke, Kilebygd i Solum, Klokkerbok nr. III 2 (1902-1934), Konfirmerte 1930, side 84. Permanent sidelenke: LenkeMvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.