Gå til innhold
Arkivverket

[#83398] Foreldre til Lisbeth Marie Clausdtr. Hofmand i Bergen


Gjest Bjørn Grønhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Grønhaug

Lisbeth Marie Clausdtr. Hofmand blir gift med Erik Halvorsen i Nykirken i Bergen 14 Nov 1734. Mulig at dette Lenke er samme Lisbeth? Har funnet en kandidat til far av Lisbeth som heter Claus Hofmand, men vet ikke. mvh Bjørn Grønhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønhaug

Tusen takk Grethe.Claus Hofmand tror jeg er feil far, men kanskje dette er faren, om fornavnene kan ha blitt feilplassert da hun giftet seg? Lenkemvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Flere Lisbeth Hofman?Lisbeth Hofmand og Anders Hysing døper Zacharias i 1819.En av fadderne er Claus Hofman. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=24&filnamn=dp12011719dk&gardpostnr=164&personpostnr=1329&merk=1329#ovre>LenkeLisbeth Hofmand og Anders Hysing døper barnet Carnelske i 1722. Kirkeboken,øverst, helt bortest på høyre side. LenkeLisbeth Hofman og Anders Hysing døper datteren Lisbeth i 1726: LenkeAnders Hysing døde i 1727:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrik Buch

Se Bergen Skatt i 1683 for informasjon...Jeg har Claus Hofman (aka Hopman) (d før 1689) gift med Karen Albertzdatter Lampe (b omtrent 1660), datter av Albert Windellersen Lampe (b omtrent 1630), med barnene Zacharias (b før 1683 - 1718), Karen Clausdatter (1685 - omtrent 1723), Elisabeth Clausdatter (- etter 1752), Albert Claussen, og Claus Claussen (- 1752 i Bergen).Elisabeth var gift med Anders Hysing. Claus Claussen var gift med Maria Robbertsdatter Pheif som døde i 1745, se Skifter i Bergen, Sollieds side 368.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Grønhaug

Tusen takk for hjelpen, til og med helt fra California. :) Jeg klarer ikke å finne forbindelsen til de andre Hofmand, eneste forbindelsen er etternavnet Clausdtr. Hofmand, men der stopper det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.