Gå til innhold
Arkivverket

[#83411] Danske kilder


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Søking i Danske kilder? Har forgjeves forsøkt å bruke danske kirkebøker på nettet. Har reg. meg med E-postadr., og får først svar på at jeg er registrert, men det blir 'trouble' når jeg ber om nytt passord. De har ikke reg. min E-postadr., men jeg har jo fått svar på min adr. Noen med erfaring som kan hjelpe? Hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg ser nå at følgende melding er lagt ut på arkivalieronlines hjemmeside:21 december 2010Statens Arkiver har fået en del henvendelser om problemer med login, herunder login tiden. Vi er opmærksom på problemet og arbejder på en forbedring, som forventes klar primo 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det funker helt fint her. Jeg opprettet til og med en ny bruker med en ny mailadresse og det var ingen problemer med det.Fikk registreringsmail og klikket på linken - logget inn med valgt passord og så var jeg logget på.Kanskje du skal prøve igjen `?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Takk! Danmark er helt ny for meg; kan jeg feks. finne: Anders Peter Lysdal Rasmussen f. 1919 i Henge? Gift med Inga Sørensen f. i Funder. Hvor langt fram i tid kan kirkebøkene finnes? Hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Hvor ligger Henge? Kan ikke finne det i noe kartverk over Danmark som jeg har..Funder ligger i Silkeborg og er et eget sogn.Du kan finne informasjon i kirkebøkene opptil noen og 1930, avhengig av hvilket sogn du leter etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Takk for hjelp! Henge har jeg fått skrevet på et skjema bare, aner ikke hvor. Jeg har kommet så langt at jeg kan søke på Århus amt, men finner ikke noe Silkeborg eller Them. Noen som kan bedre? Hilsen Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Them ligger i Vrads Herred og Skanderborg Amt.Silkeborg ligger i Gjern Hered og Skanderborg Amt.Om du ikke vet hvor Henge er så sliter du litt, for det er hverken noen sogn, herred/kommune eller amt som heter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.