Gå til innhold
Arkivverket

[#83426] Anna Engebretsdatter Elstadkleiven, Ringebu


Gjest Ole Jon Moastuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Jon Moastuen

Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvor hun ble av? Hun ble født den 5. jan i 1881. Familien reiste til USA i flere 'puljer'. Anna reiste sammen med moren Trine W, søsteren Mari og broren Mathias til Black River Falls i 1890 etter det jeg har hørt. Jeg finner henne ikke i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei igjen !Jeg har prøvd å søke litt jeg også, men kvinnemennesker er vanskelige å lete etter. De forandret etternavn når de ble gift, samt fornavnet Anna kan skrives på mange måter.Har du oversikt over de andre søskenene ? Jeg tenkte da mest på søstra Mari/Marie.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Jon Moastuen

Hei Tordis.Jeg har oversikt over de andre søsknene, selv om jeg er litt usikker på Torger, men jeg tror at han døde 22. mars 1883 i Jacson County, Wisconsin. Søstra Mari (Mary Moe, f. 27, juli 1874, d. i 1966 i Timberland, Wisconsin. Hun giftet seg den 26. mars 1898 i Black River Falls med Joseph O. Moe (Joe O. Moe), f. 1872 i NorgeOle Jon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Jon Moastuen

Moren heter Trine (Wilhelmine) Erlandson, f. 28/8/1841 i Ringebu, d. 25. sep 1938, Timberland, Wisconsin. Barn #1: Emil Gustav Vollum, f. 7/2/1867 i Ringebu, d. 23/9/1956, Timberland, Wisconsin Barn #2: Even (Ed) Erlandson f. 2/2/1869 i Ringebu, d.29/3/1838 i Timberland, Wisc. Gift før 1910 med Josephine (Josie) Wang. Barn #3: Mathias Erlandson, f. 9/5/1872 i Ringebu, d. 1954 i Missoula, Montana. Gift ca. 1908 med Janna Johannesdatter Viken. Barn #4: Mari (Mary Moe) f. 27/7/1874 i Ringebu, d.1966 i Timberland, Wisc. Gift 1898 med Joseph (Joe Moe) Basrn #5: Torger Erlandson, f. 25/1/1878 i Ringebu, d. 22/3/1883 i Jackson Co,(Black River Falls) Barn #6: Anna Erlandson, f. 5/1-1881Jeg har nekrologen til moren Trine, og der står det bl.a: Trine Wilhelmina Erlandson died the 25th of September at the home of her son, Emil, at Timberland at the age of 96 years, 11 months, 25 days. Her husband and two sons and one daughter preceded her in death. She was laid to rest the 28th of September in Ringebo Cemetery.Disse barna må være Torger, Even og Anna. Så Anna må ha dødd før sep. 1938. Så døde hun på turen over i 1890, eller døde hun etter bare noen få år i USA?Jeg mangler bare Anna for å få dette nogenlunde komplett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.