Gå til innhold
Arkivverket

[#83439] Ferjeskipper til Hovedøya mellom 1940-1970. Kristian Rudolf Kristiansen f 1904


Gjest Trine Barrusten Slevig Femtehjell
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Barrusten Slevig Femtehjell

Hei!Jeg er på jakt etter opplysninger om min morfar Kristian Rudolf Kristiansen f 1904 i Hurum. Han skal ha bodd på hovedøya en gang i perioden 1940-1960 med familie og skal ha vært skipper på ferja mellom Oslo og Hovedøya.Han skal ihvertfall ha jobbet der i 1950, men ant.vis også tidligere. Er det noen som har noen ideer om hvor jeg kan innhente opplysninger av interesse? Jeg ringte det nåværende ferjeselskapet for ca 6 år siden, men det skal ikke ha vært samme selskap som dengang. Alt er av interesse!Jeg er også interessert hvis noen tror de er koblet til Kristian, vi tror det har vært 9 barn, 3 er funnet ved hjelp av 1910 tellingen. Jeg sliter litt med å finne de uten navn i kirkebøkene. Farens navn er Osvald Kristiansen bosatt på storesandeiet i Hurum.Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dåpen til Torleif Harald i 1910 - Buskerud fylke, Hurum, Ministerialbok nr. 16 (1899-1918), Fødte og døpte 1910, side 32. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1176&idx_id=1176&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer faren, Osvald, i f.t. 1900 - LenkeGudrun Mary – 1913 - Buskerud fylke, Hurum, Ministerialbok nr. 16 (1899-1918), Fødte og døpte 1913, side 81. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Barrusten Slevig Femtehjell

Hei Grethe og tusen takk for et nytt barn!Jeg har kun funnet de tre ved ft 1910 LenkeDet er min morfar Kristian Rudolf f 04.01.1904, Sigrid Kristiansen f 17.12.1905 og Torleif f 28.06.1910. Mamma mener at det skal ha vært 9 barn, men vi vet veldig lite. Jeg har funnet Torleif i gravminner og fikk kontakt med hans barnebarn - og min tremenning rett før jul. -men vi vet lite om familien foreløpig.Hvis du har mulighet/ lyst til å hjelpe meg med å finne flere barn er jeg veldig takknemlig. Gudrun Mary har jeg tydeligvis klart å overse begge gangene jeg gikk igjennom kirkeboka!Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Barrusten Slevig Femtehjell

Hei igjen!Jeg har sjekket gravminner nå, enten døde Gudrun Mary slik at graven er slettet før registrering påbegynte, kirkegården er ikke registrert pt eller så lever hun i beste velgående. Det siste er vel kanskje litt for optimistisk. Uansett så reagerte jeg på datoene i kirkeboka, det står at hun er født i 1912, men døpt 1 år og tre uker senere i 1913. Jeg har sjekket alle Gudrun som er født 02.10.1912 og 1913 men ikke fått noen treff.Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.