Gå til innhold
Arkivverket

[#83456] Hvordan finne nålevende personer?


Gjest Marit Sørlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Sørlie

Etter å ha fått velvillig hjelp til å bla i kirkebøker av forskjellige kirkekontorer, står jeg fortsatt ute spor. Den jeg leter etter er min fetter. Han ble født utenfor ekteskap, trolig mellom 1940 - 1949.Hans far Paul B.... (1921-2010)kom fra Hadeland, men sønnen kan også være født i Oslo. Familieryktene sier at mora skal ha arbeidet på en gard i Gran, men noen dåp med PB som far er ikke registrert der. Det sies også at denne sønnen skal ha drevet eget firma i Hønefossdistriktet. Vet at det er som å lete etter den berømte nåla i høystakken, siden jeg hverken vet navn eller fødselsår. Men undere har skjedd før, så derfor dette desperate forsøket. Kanskje noen kjenner noen..som kjenner noen... Om personen kan oppspores håper jeg han får vite at familie leter etter han. Mvh. Marit. maimys@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit sørlie

Hei Marianne. Jeg har tenkt på lokalavisene, men siden det er mange av dem og jeg har så lite opplysninger, har jeg lagt det på vent.Men takk for tipset :) Mvh. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Barrusten Slevig Femtehjell

Hei MaritEt lite tips som kanskje kan være litt vrient, men enklere enn aviser, er å kontakte folkeregisteret. Der må du fylle ut søknadspapirer som de sender avgårde for vurdering om hvorvidt du evt. skal få ut opplysninger. Jeg gjorde det samme for noen år siden og fikk svar etter lang tid. (par måneder tror jeg) -men jeg fikk ihvertfall tak i slektningene mine!Lykke til i jakten!Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit sørlie

Hei Trine og Berit. Problemet er at jeg bare har farens navn. Har tenkt på at det sikkert er betalt barnebidrag for han, men vet ikke hvordan/hvem en må kontakte for å få ut slike opplysninger.Har sjekket ut hos farens arbeidsgiver, men der var det ingen opplysninger å finne. Mvh. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Nå ble jeg nysgjerrig: Hva er det som får deg til å tro at du kan få ut opplysninger fra fylkesmannen om dette? Hvis det dreier seg om en bidragssak, så er vel ikke du part i den saken?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit sørlie

Vet ikke om jeg (min mor,den ettersøktes tante, som er pådriver til dette søket) får ut noen opplysninger. Håpet er å få hjelp til videre søk. Vet at det er taushetsbelagt i mange år, men vi kan kanskje få hjelp til å bli loset videre.I søk på bidragssaker i perioden 1940-1992 er det vel fylkesmannen som er rette stedet å begynne? Mvh. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ja, jeg skjønner hva du mener. Det som slo meg, var bare at ingen av dere (du eller din mor) er parter i saken, og vel ikke har krav på noen opplysninger.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Barrusten Slevig Femtehjell

Hei Marit!I mitt tilfelle var det nesten det samme, jeg hadde kun fornavn og fødselsdato på den personen jeg søkte (og som viste seg ikke lenger var i live) Folkeregisteret har jo elektroniske registre og kan slå opp barn av nevnte person (din onkel) i sitt system. For min del fikk jeg beskjed om at det var etterkommere og ble henvist til skifteadvokaten for viderehenvisning. -men da hadde jeg alt funnet det ut rundt snirklete omveier! ; )Hvis du har navnet på skifteadvokaten kan det jo hjelpe, det er jo et ganske nytt dødsfall.Lykke til!Mvh Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.