Gå til innhold
Arkivverket

[#83466] thomas christophersen ca 1793


Gjest terje gillesen
 Del

Recommended Posts

Gjest terje gillesen

nå har jeg lett og lett, men kan gjerne få litt experthjelp her. altså: thomas christophersen født ca 1793 tveråsbakk gift 1822 med tomina corneliusdt. sirijord ulvang (f 1794) ønsker hans videre bakgrunn,(forfedre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje gillesen

vet bare at thomas christophersen og tomina hadde en datter: karen anna født 13/9 1826 barnebarn: mathis 1850, tøger 1852, alexander 1862, kaja tønder 1866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje gillesen

ja, som regel står jo iallfall en av foreldrene gjerne i vielsen i kirkeboka men her var det ikke rom for de. ser av 1801 tellingen at disse foreldrene er spildsyg, vet du hva det innebærer? kan vel ikke være spillegal? var vel lite med spilleautomater på denne tiden hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg finner en Tomes Christophersen innrullert i 1818 i Tverbakken, og han er da 22 år og født i Tovaasen. Han var tjenestedyktig.Jeg finner en også Thommas Christofersøn i innrullering 1830 under Ulvangen i Alstahaug, og han er da oppgitt å være 35 år og født i Tenden .Han var da husmann under Ulvangen som i dag er i Leirfjord, og han var tjenestedytkig. Han hadde sønnene Ole 7 år, Jens 2 år og Hans 1 år. Tenden var i Herøy. Ligger litt etter i lesingen av Digitalarkivet på grunn av flytting, så jeg har ikke lest dette før nå. Han er også innrullert i Ulvangen i 1828, men da er han 36 år og født i Leirfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.