Gå til innhold
Arkivverket

[#83488] Østen Olsen Norbo i Ringebu (f. ca 1767)


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei! Kan noen hjelpe meg med et oppslag på gården Nordbo i 'Gardar og Slekter i Ringebu'?Den jeg er interessert i noen flere opplysninger om er Østen Olsen Norbo (f.ca 1767-død etter 1820) som driver Nordbo i 1801.I 1820 blir han som enkemann far til en gutt, Gulbrand, født utenfor ekteskap. Barnemoren het Mari Johannesdatter Lunde (født 1789). Har ikke funnet noe mer om dem, men er nysgjerrig på hva som står under Nordbo i bygdeboka.Gulbrand Østensen giftet seg i 1855 med Ingri Amundsdatter Øyum fra Nord-Fron (også født 1820). De emigrerte i 1857.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddleiv Ringlund

De hadde en datter også,men det visste du kanskje.Mari Johannesdtr Lunde, f. 1789 Barn 1. Gulbrand Østensen Nordbu, f. 4 Okt 1820, Nordbu , d. 19 Jun 1903, Stanley Twp, Barron County, WI 2. Mari Østensdtr Nordbu, f. 27 Sep 1824, Nordbumvh.Oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei og takk for tilbakemeldingen!Nei, jeg visste ikke om søsteren Mari! Jeg har bare visst om Gulbrand Østensen og frues tilknytning til Gudbrandsdalen et par dager og har ikke vært gjennom de aktuelle kirkebøkene i detalj ennå.Min interesse for denne linja skyldes at den eldste datteren til Gulbrand Østensen og Ingrid Amundsdatter Øyum, (Østine født i Wisconsin 1859), ble gift med John Hansen Løhre (f.1863) fra Horg i Sør-Trøndelag. Og til Løhre har min 'bedre halvdel' også direkte slektslinje.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddleiv Ringlund

Hei! Østen Olsen Nordbo(u)var født på Kongsli Sygard i Ruste i Nord Fron kommune.Om du Googler Ole Olsen Kongsli,så kan du finne mer slekt der. mvh.Oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.