Gå til innhold
Arkivverket

[#83489] Hjälp att tyda vad som står


Gjest Beda Harrysson
 Del

Recommended Posts

Gjest Beda Harrysson

Kan någon hjälpa mig att tyda vad som står på nr 27 Christian Gulbrandsen? Jag har svårt att tyda vad som står under faderns namn.Jag tror att denna länk skall fungera:LenkeTack på förhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Lenken til Beda virker fint her, men det er ingen med nr. 27 på den siden det er lenket til - ingen Christian Gulbrandsen heller! Så Beda må nok legge inn en ny lenke til riktig side :-))Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Augusti 25te - Septbr 19de - Christian - Gulbrand Hansen (og) Mari Johnsd. Kjuls Eie - Gulbrand Johnsen, Hans Olsen, Erik Gulbrandsen, Kirsti Eriksd, Agnete Pedersd Rud Eie.Under dåpsdatoen står det kanskje Nit, For Nittedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beda Harrysson

Noterades inte föräldrarnas födelsedatum. Har för mig att detta görs i de nyare böckerna? Något tips på hur man söker vidare på hans föräldrar när man inte vet när de var födda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Familysearch hjelper til:Se ekteskap 23, 06.11.1821. Enkemann Guldbrand Hansen på en plass under Kiul 36 år (f ca 1875) og Mari Jonsdatter Ruud 22 år (f. ca. 1799) gifter seg i Nittedal.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=755&idx_id=755&uid=ny&idx_side=-206>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beda Harrysson

Tack så mycket! Ni är snabba!Vad är den sista spalten för något? 'hvor anført i det almindelige jevnførelses register' och sen en kod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beda Harrysson

Har ni något tips på hur jag ska hitta ev vigsel/äktenskapsinformation gällande Christian Gulbrandsen och Marie Schallotte Andersdatter?Jag har försökt att söka i de kyrkböcker för de platser som nämns som födelseplats för det äldsta barnet Gustav Martinius f. 1857 (Aker) i folketellingen 1875 och i Nittedal men har inte lyckats hitta något.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beda Harrysson

Jag kan inte tyda vad som står under födelsestad/boplats eller fädernas yrken. Tolkar jag Marie Charlottes fars efternamn rätt om jag tycker att det står Ernlund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Brudgommen er født i 'Nitedal', bruden i 'Carlstad'.Brudgommens far, Gulbrand Hansen Kiulseiet er 'Husmand', brudens far, Anders Ernlund er 'Postillion' Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.