Gå til innhold
Arkivverket

[#83491] Trollfjorden sør i Tana


Gjest Tor Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

I ft. 1910 finner jeg Jørgen Pettersen Syltran f. i Brønnøy 18.05.1864 i Trollfjorden sør som fiskekjøper og poståpner. Han var ugift. Nå er fødselsåret feil. Det skal være 1861, og han ble døpt Greger Jørgen. Er det noen som kan hjelpe med videre skjebne og dødsår for han ??Er også interessert i opplysninger om andre som kom nordover til Tana med navnet Syltran. Gården de reiste fra var Sylteren i Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kvitle Kristiansen

Dette er kanskje ei søster. Lenke Jeg fant henne også i DIS Gravminner etter landsdekkende søk inneheld Syltran. I tillegg fant jeg tre andre personer, muligens døtre av dette paret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

P. A. Syltran var brevhusstyrer ved Troldfjord brevhus fra ca 1900 - 1/4 1904 (brevhuset ble nedlagt).P. Syltran ble så poståpner ved Gulgofjorden poståpneri fra 1/4 1904 (skal være samme person som han over). Han var antakelig poståpner her til 7/1 1908, da den nye poståpneren er hand.mann og d.s. eksp G. J. Syltran.Fra 1/7 1920 er det ny poståpner her (Nils Nilsen Astrup) - kanskje døde G.J. Syltran dette året?.Hentet fra Postmuseets poststedsdatabase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei. P. A. Syltran - Petter Anton er bror til Greger Jørgen. P.A. døde i 1907, og det ser ut til at broren overtok virksomheten.Jeg har ikke klart å finne ut når Greger Jørgen døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.