Gå til innhold
Arkivverket

[#83496] Kristine Johnsdatter, Leksvik eller Inderøy


Gjest Kolbjørn Thun
 Del

Recommended Posts

Gjest Kolbjørn Thun

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med opplysninger om Kristine Johnsdatter som 27.januar 1868 nedkom med et uægte barn, Magdalene, på Inderøy. Senere døpt 19.april 1868 i Leksvik. Kristine hadde bopel på Høgsveet i Leksvik. Far til Magdalene er oppgitt som John Hansen Andreasen, Sundnæs på Inderøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dåpen til Magdalene i 1868: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4358&idx_id=4358&uid=ny&idx_side=-4>LenkeLenke til gården Høisveet(Høgsve) i Leksvik i 1865. John Christophersen og Barbro Andersdatter og 4 av deres barn bodde på gårdsen.: LenkeDette er vel kanskje Magdalena sin mor? John Christophersen og Barbro Andersdatter fikk datteren Christine ,født 2 des 1842,døpt 15 jan 1843(nr 4): Lenke Flere barn: Anton Christian,,1836: LenkeIngeborg,1838: LenkeThale,1840: LenkeChristen,1842: LenkeAnders,1847: LenkeTvillingene Martha Gurine og Marie ble født på Høgsve 3 jan 1850: LenkeBeret Anna,1852: LenkeHjob,1853: LenkeBeret Anna,1856: LenkeHjob,1859:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Hei,Jeg antar at dette er opphavsfamilien hennes, da LenkeAnbefaler at du spesifiserer hva slags opplysninger du er ute etter. Bakover i tid? Hvor hun ble av? Hva vet du om henne bortsett fra det du skriver i innlegget?Mvh Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Thun

Takk skal dere ha. Magdalena var min oldemor og dette er nok den rette familien. Ser at fødselen var anmeldt av John Kristoffersen som da er hennes far. Vet dere hvor det senere ble av Christine? Jeg har registrert at Magdalene ble døpt i 1883.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant ei Christine Johnsdatter ,født 1842,som døde i barselsseng 1 juli 1880: LenkeDet var nok din Kristine,for på høyre side i kirkeboken står dødfødt barn anført.Far var Ole Olsen Røstad og mor var Kristine Jonsdatter Høisve.Syns det står at de fikk tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Det står nok ikke tvillinger. 'hendes 2det leiermaal med 2 forskjellige' - altså at hun fikk barn med to forskjellige uten å være gift.'Angivet d 28/8 af jordemoder Johanne Killingberg - livløs' resten noe uklart for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.