Gå til innhold
Arkivverket

[#83511] Opphav til Sigurd og Evelyn Kristine Varild i Larvik


Gjest Trond Øivindsson Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest May Karin Henriksen

Først vil jeg si til Trond at det er veldig hyggelig at han har lykkes så bra med å finne slekta.Så benytter jeg anledningen til å legge en link til Minnehallen i Staværn over falne i 1. og 2. verdenskrig. http://www.minnehallen.no/historie.php Den burde vel også ligge på digitalarkivet, oom den da ikke allerede ligger der. Mvh. M-K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

Jeg tror at Ragnhild bor hos sine besteforeldre,men jeg har heller ikke funnet henne døpt i Gjerpen.Ragnhild er nok datter av Gunhild Halvorsen og en Nils Olsen.Gunhild var gift med en Karl Gustav Olsen da Ragnhild blir født. Mvh.Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Frøydis; du skriver at Gunhild var gift med Karl Gustav Olsen, kan du gi meg en link til kirkebok/folketelling på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Lysebo

Jeg er ny gjest i forumet og ser med interesse samtalene om Anders Torgersen Varild og Anne Petrea Olsdatter (f. 25. oktober 1816). Takker veldig for at jeg nå vet hvor det ble av min fraktemann-tippoldefar! Dette har jeg lett veldig etter. Nå lurer jeg på om noen kjenner bakgrunnen til Anne Petreas foreldre. Far Ole Knudsen Stavern, død i Stavern 12. mars 1841 (66 år), mor Anne Kirstine Henrichsdatter, død i Stavern 15. mars 1842 (46 år). I kirkeboken står at hun er enke etter Ole Knudsen Tin. Kjenner noen til om han kom fra Tinn i Telemark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Hei, jeg har det samme forhold til Anne Peterea og Anders, tipp-oldeforeldre. Var ukjennt med Anders død i Horten som Sten Fredrik opplyste om. Anne Peterea ble født i Stavern 25.10.1816., konfirmert og gift i Tjølling. Anne Kirstine Henrichsdtr. og Ole Knudsen fikk flere barn. Jeg har funnet 6, hvorav 3 har fått navnet Tin. Jeg har vært i kontakt med andre som undrer seg på det samme, om Ole kom fra Tin i Telemark. Han kan ha vært soldat, men vi vet ikke sikkert, selv om det ser sånn ut. Gå inn på Mvh M-K Tema 26590 så ser du tidligere debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.