Gå til innhold
Arkivverket

[#83512] Hvor ble det av Emilie Sofie Magnussen f. Fossem etter 1910 i Bergen? død/ gift


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Ved folketellingen i 1910 bor hun i Ole Vigsgt.2 med sine 3 barn. Hun er da enke.LenkeJeg finner henne ikke blant døde i Bergen 1912-1972, ei heller i Dis Norge's gravminner. Finnes det et folkeregisterkort som kan fortelle noe om hennes skjebne. Kanskje hun giftet seg opp igjen.Hennes sønn Arthur Didrik Magnussen f. 30.10.1887 dør i Bergen 12.03.1916. Jeg finner ikke dødsmelding på ham i skannet skiftemateriale. Kanskje en dødsmelding eller skifte etter ham kan fortelle noe om moren eller søskene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Rune, og takk for tilbakemeldingen. Jeg stoppet et par sider før i dødsmeldingene, tenkte ikke at det skulle gå nesten et halvt år etter dødsfallet før det ble skiftet.Jeg ser at begge søstrene er nevnt i dødsmeldingen etter Arthur, mens bare Dagmar bor hjemme i 1920/25. Hun forble ugift. Da må søsteren Emilie Antonie enten ha giftet seg eller dødd mellom 1916 og 1920. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg tror også Emilie ble ugift, hvis du ser ved Kommunevalget i Bergen, bor trolig begge i Marken 22, moren ser da ut til å være død, og begge er nemnd i MArken 13 i 1942 og 1958, hvis riktige personer?. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Rune. Dagmar hadde jeg, men hadde ikke funnet søsteren. De drev butikk sammen i Marken og bodde over butikken. Det har imidlertid vært noe uklart vilke søsken det var som drev den, for i familien Magnussen var der bl.a. 3 Dagmar. En ennen ting som lenge forvirret var mellomnavnet Berthine til Dagmar i 1969. Hun het nemlig Dagmar Gunhilde. Hun hadde en kusine som het Dagmar Berthine og som døde i 1998.Da gjenstår det bare å finne dødsfallet til jentenes mor. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Sværen

Kan det være Emile som har det spesielle gravminne på Møllendal, felt A 30, f. 1886 d. 1976 ? Ho er f. i 1884 i FT 1910 og i 1889 ved røsteføre 1934.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Emilie Magnussen døde 7. desember 1976 i Bergen. Hun var forhenværende næringsdrivende, var født 26. desember 1884, og som arvinger står: 1) onkelen Håkon Magnussens datter Betzy, 2) onkelen Johannes Magnussens datter Albina, og 3) onkelen Lars Lea's barn Dina Lea og Erik Grant Lea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for svar. Men her er det noe som skurrer. Det var da Emilie Antonie som døde i 1976. Hun var ganske riktig født i 1884, og var ugift ved sin død.Men moren het Emilie Sofie, født Fossem. Hun var født i 1863 i Dale i Sunnfjord.Som Rune Bergesen påpeker i innlegg nr.3 bodde hun og datteren Dagmar i Sandviksv. 60 i 1920. Emilie Sofie Magnussen er ikke nevnt ved kommunevalget i 1934 og må således trolig være død før 1934. Problemet er at jeg ikke finner dødsfallet hennes. Jeg hadde håpet et folkeregisterkortet hennes kunne ha innehold opplysninger om når hun døde.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.