Gå til innhold
Arkivverket

[#83516] Hvor ble det av Gustav Fredrik Kørner f. ca 1856/57 i Sverige?


Gjest Heljar Westlie
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

1880, Hemförsamling: Malmö Caroli Hemort: Kvarteret 12 Möllebacken Kontrakt: Oxie Län: Malmöhus Födelseår: 1860 Yrke: Piga Civilstånd: Ogift (O) Kön: Kvinna Famstkod: Ensamstående (E) Familj nr: 2 Sida: 50 Rad: 42 Visa källa Visa källa Lägg till en kommentar Om hushålletPersoner i hushållet: Fam. nr 1 Bror Svensson, f. 1832 i Fosie Malmöhus län, Underfogde Christina Olsson, f. 1833 i Östra Vemmenhög Malmöhus län Sven Herman, f. 1870 Bror Magnus Ehrnfrid, f. 1872 Clara Amanda Christina, f. 1873 Olga Elvira, f. 1878 Wahlborg Elisabeth, f. 1878 Fam. nr 2 Adolfina Tegnerosa Körner, f. 1860, PigaIgjen: Dessverre er ikke dåpsbøkene tilgjengelige, der ville det sannsynligvis være henvist til side i husforhørslengden, slik at vi kunne finne familien/ moren Elna Nilsdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Tack! Men den boken (församlingsbok AIIa:31) fanns inte ännu på nätet. Det verkar som hustrun inte finns med här?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Joda, han kalles garf. g(ift) og det er 1 for mann og 1 for kvinne i den rekken, altså er konen med, uten at hun er særskilt nevnt. Tror jeg,da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Adolfina Tegnerosa: 1 juni 1860 dotter till bagaregesällen CArl Fredrik Adolph Körner och dess fästeqvinna Elna Nilsdotter. Modren i knappa villkor. Hemvist sid 838. Malmö Caroli CI:10 (1827-1860) Bild 509 / sid 989 (AID: v103420.b509.s989, NAD: SE/MSA/00553)Frågan är om det är husnummer 838 eller sidan 838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Källa: Malmö Caroli kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/MSA/00553/A I/20 (1860-1864) Dette er under nr. 838, litt CHer finner jeg henne, innflyttet fra Örtofta (?) i 1863, sies det her. Hun er notert med slønnen Carl Johan f. 28.06.58. Hun og Carl Hansson gifter seg 11.08.1860.Her er det vel noe som ikke stemmer?

bilete10795.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Dette var overveldende mye info. Denne Kørner-fyren kan i hvert fall ikke puttes i en typisk A4-kategori.....Jeg har det jeg trenger til et lite sammendrag om hans liv.Hjertelig takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.