Gå til innhold
Arkivverket

[#83518] hvordan finne nåla i høystakken?


Gjest Hanne Wien Berghagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Wien Berghagen

Er det noen her med litt mer erfaring en meg som kan bidra med kreative tips om hvordan jeg kan finne en person født i Christiania. Det eneste jeg har av opplysninger er fult navn og fødselsår..Personen jeg søker er Carl Johan Olsen født i Christiania i 1848. Jeg regner med at hans far må ha hett noe med Ole..men dette blir jo virkelig å lete etter den berømte nåla..Har opplysninger fra etter at han fikk barn og giftet seg, men finner ikke noen fødselsdato på han...det hadde jo gjort saken litt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Wien Berghagen

han giftet seg med Mathea Jackobsen fra Nannestad f.18.08.1847 vielsesdato 05.12.1873. De er registrert med bosted både på Nannestad og gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Har du ikke ekteskapet hans heller? Der ville jo hans fars navn være oppgitt. Og hvordan vet du at han vsr f. 1848 i Christiania? La meg ta en råsjangs.. var han gift med Bertgithe Cecilie A. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Her er konfimasjonen hans i Ullensaker i 1863: Akershus fylke, Ullensaker, Ministerialbok nr. I 16 (1863-1875), Konfirmerte 1863, side 207. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 41)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Wien Berghagen

svar til Hans Myhre..det sto oppført i klokkerbok for nannestad ahus fylke,fødte og døpte 1866-1876 side 71 at Carl Johan Olsen var fra Christiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Wien Berghagen

Anne-Lise Hansen, tusen takk skal du ha...jeg ser at jeg har mye å lære i forhold til innhenting av info fra kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Wien Berghagen

beglager Hans Myhre..feil opplysninger fra meg, det skulle være klokkerbok fra skedsmo.Gikk litt vel fort i svingene her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.