Gå til innhold
Arkivverket

[#83523] Skifteprot. nr. 01 for Bergen


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Mener at det skal være iallefall en skifteprotokoll eldre en de som ligger ute blant de skannede bøkene idag. Har henvisning til eldre skifter en de som eksisterer idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Maersk Hansen

der er flere. En del af dem kaldes registreringsprotokoll. Findes i SAB. Se Sollieds indskannede skifter som henviser til protokolbögerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Lars. Vet det er flere gamle 'skifteprotokoller' eller gavebrev. Men jeg mener det lå ei bok til ute her fra starten av. Men den ble tatt vekk for å 'splittes' opp trur jeg. Men det har tatt litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det finnes bevart arvebøker (overformynderprotokoller) tilbake til 1675, registreringsprotokoller fra 1695, og skifteprotokoller fra 1715.Hvilket år er aktuelt for problemstillingen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hallo. Det jeg her jakter på er et skifte etter Anne Cathrine Dirichsdatter Echof den 18/6-1733. Altså i protokollen før den som ligger ute nu. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Jeg regner med at dette er hele skiftet.Men jeg stusser litt da det øverst på siste side begynder med 'Galtungs debet til bord'. Hvilken Galtung kan dette være snakk om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.