Gå til innhold
Arkivverket

[#83524] Bengt Johan L. Edkvist fra Grums Socken i Værmlandslen i Sverige


Gjest Sverre Medalen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sverre Medalen

Kan Bengt Johan L. Edkvist (ser ikke klart hvilket navn som begynner på L) på denne siden fra Buskerud fylke, Sigdal i Sigdal, Ministerialbok nr. II 1 (1888-1900), Ekteviede 1890, Lenkevære den Bengt Johan som er på dette bildet?

bilete10759.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Medalen

Den Bengt Johan som er på bildet er den eneste med det namnet som står oppført i Fødelse- och Dopbok 1861-1879 (Grums), men foreldrene har ikke etternavnet Edkvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

KUN fra FS: Bengt Johan Larsson Edqvist.Gift med Olava Halvorsdatter Eken 26 nov 1890,Bragernes. Faren het Lars Gustav Larsson. [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=100390399835&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeKanskje dette er bestefaren?Bengt Birth: 03 Oct 1792 Place: Christening: 04 Oct 1792 Place: Ed, Varmland, Sweden Lenke Bengt Johan Edkvist,Sverige,Ed i Vermland,gardsbestyrer Lenke1900,Engen i Modum:Bengt Johan Edkvist hf g Forpagter af Jord Bjælkekjører 1865 Værmeland Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

Bengt Johan Larssen Edkvist fra Skrufstad i Grums socken, Vermlands län iflge lenken til mini Sigdal. Attest fra 1890.I 1890-tellingen for Värmland ville jeg gjette på denne:LenkeHan er står som f. i Ed, så det er kanskje den kirkeboken som må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Medalen

Ann-Mary og Vibeke, takk for rask og god hjelp.Jeg trur jeg har funnet riktig Bengt Johan i Fødelse- och Dopbok 1861-1889 for Ed (se bildet under). Hvis jeg ikke tar helt feil står foreldrene oppført som Lars Gustaf Larsson og Anna Lovisa Bengtsson.Har dere gode tips for hvor man bør starte for å finne personer - starter man med gravminner, kirkebøker eller andre kilder?

bilete10762.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Dette er fra folketellingen i 1880 i Sverige: (Venstre side)Bengtsdotter, Anna Lovisa 1843 MorLarson, Bengt Johan 1865 BarnLarson, Fridolf 1868 BarnLarsdotter, Elin Augusta 1874 Barn(høyre side) Om moren:Post 1880-17-30-363 Bengtsdotter, Anna Lovisa Inhyses f. 1843 i Grums (Värmlands län, Värmland) Änka, mor i familjen Norra Flokerud Grums (Värmlands län, Värmland) Registrerad födelseort: Grums Värmlands länOm Bengt Johan:Post 1880-17-30-364 Larson, Bengt Johan f. 1865 i Grums (Värmlands län, Värmland) s. Ogift man, barn i familjen Norra Flokerud Grums (Värmlands län, Värmland) Registrerad födelseort: Grums Värmlands länBildet jeg legger ved er fra husförhör i Grums, AI:24, (1876-1880) bild 90 / sid 85 på Norra Flokerud. Her står det at faren, Lars Gustaf Larsson, døde 12/1-1879. Mvh Anne-Lise

bilete10774.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.