Gå til innhold
Arkivverket

[#83535] Johannes Jonasson Frykblom.


Gjest Anne Sollman
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sollman

Johannes Jonasson Frykblom f. 19.08.1830. Kom til Norge 1854 og ble gift med Maren Hansdatter 26.07.1855. Hans far skal være Jonas Peterssen Frykblom og hennes Hans Jenssen. I 1865 bor de på Skotterudberget og her er også Anders P. Frykblom. De har også barna Karoline 11år, Johan P. 8år, Ole A. 6år, Hans A. 3år og en liten ennå udøpt sønn. Jeg er på jakt etter foreldrene og annen informasjon om disse to, noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

Ur Family Search: name: Johannes Jonasson gender: Male baptism/christening date: 21 Aug 1830 baptism/christening place: EDA, VARMLAND, SWEDEN birth date: 19 Aug 1830 birthplace: death date: name note: race: father's name: Jonas Frykblom father's birthplace: father's age: mother's name: Karin Andersdr mother's birthplace: mother's age: indexing project (batch) number: C41150-3 system origin: Sweden-VR source film number: 81800 reference number: 2:1M9R2NWEnligt födelsebok Eda bor familjen i Magnebro, Eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

takk for hjelpen, jeg har ikke funnet ut hvordan jeg søker i svenske kirkebøker og er takknemlig for all hjelp. Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det heter Magnor Bro i Eda. Johannes innflyttet fra Eda til Børrud i Eidskog 19/11 1854, for at tjene. Attest utstedt av Nygren 25/10 1854. Johannes giftet seg i Eidskog kirke 26/8 1855 m. Maren Hansdatter f. Einarsbøl 26/1 1831. 5 barn f. i Eidskog. Karoline Juliane Mathilde Johansd. Frykblom utfl. til Kristiania 21/11 1881. Giftet seg i Oslo Hospital kirke 26/12 1881 m. Olof Adolf Nilsson f. ca 1854 i Järnskog, Sverige.Har også noe om Johan Peter, men de må etterkontrolleres.Ole August Frykblom gift og bosatt på Sjøli under Hesbøl i Eidskog. Johannes og Maren skal ha flyttet til Djekneliden i Sverige. (fisollie()online.no)Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

Hei Finn, nå lurer jeg. Jeg har funnet Johannes, flyttet til Eidskog og giftet seg med Maren, det er vel også disse jeg har funnet i folketellingen 1865 på Skotterudberget, men så kommer det store spørsmålet, datteren Karoline. Jeg jakter på forfedrene til Caroline Amalie f. 19.05.1855, foreldre var Johannes Johannessen Marikoldlien og Marte Hansdatter iflg. kirkeboka.(erfaring tilsier å ta stavemåter i kirkebøker med en klype salt) Er jeg nå på villspor og dette er to forskjellige Johannes? Jeg finner imidlertid ingen annen C/Karoline på ca 10-11 år i 1865 tellingen for Vinger. Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det var noe annet det, Marikolllien eller 'Køllia' som vi sier her i 'Vinger' der har vi Karoline Amalie Johannesdatter f. 13/5 1855, døpt i Vinger kirker 19/8 1855. Konfirmert 7/8 1870 i Vinger kirke. (I 6) har du min emailadr. Har mere om familien i Kollien. Vinger b.bok II s. 115/116. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

For en lykke. Hjertelig takk for hjelp. Jeg har lett og lett i lange tider etter Karoline som var min svigermors farmor, (har noen herlige gamle bilder)hun bodde da i Svelvik ved Drammen. Har du info tar jeg med glede imot evt kan jeg låne Vinger b.bok på biblioteket. min mailadresse er: sollman@online.no. Takk igjen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

(9) Bygdeboka gir deg ikke så mye. Her må en bruke kirkebøkene meget aktivt. Sender deg fil som kan rettlede deg til kildene. Må se over før jeg sender noe. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

Takk igjen, jeg er glad for all hjelp. Det blir mye famling og prøving og feiling når jeg leter på kanter av landet hvor jeg ikke er lokalkjent. Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.