Gå til innhold
Arkivverket

[#83536] Hvor blir det av Johannes Magnussen f. 27.12.1852 i Bergen etter 1891?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Johannes Magnussen var altså født i Bergen 27.12.1852 som sønn av Knud magnussen Thunæs og hustru Dina Johannesdtr.Han giftet seg 19.07.1878 med Jacobine Alida Hansen f.16.11.1854 i Bergen.De fikk barna Knud 1880, Ingeborg 1881, Albina i 1884, og Johannes i 1887.Ved folketellingen i 1891 bor familien i Cappesv.4 i Bergen.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=62&filnamn=berg1891&gardpostnr=1642&merk=1642#ovre>LenkeJohannes Magnussen er styrmann på reise mellom Amerika og Vest-Indien. I 1900 finner jeg enken med 3 av sine barn, samt sin mor i Skivebakken 14.Lenke Og i 1910 bor Jacobine (Bine) med døtrene Albine og Ingeborg i Skivebakken 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

En styrmann blir ikke bare borte fra et skip. Rederiet må ha fått beskjed og sendt den videre til familien i og med at kona kaller seg enke.Det finnes jo dødsfallsprotokoller som ikke er database, og som ikke er så vanskelige å lese heller. Du burde kanskje sjekke dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Berit. Ja, jeg er klar over dødsfallsprotokollene. Men det er svært mange dødsfall i Bergen mellom 1891 og 1900. Og når man ikke aner når i denne perioden han døde, blir det ganske så omfattende å lete seg gjennom alle dødsfallene. Da er det kanskje bedre å få sjekket sjømannsrullene. Det burde være anført der om og når han døde.Mvh. Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Arne.Jeg så ikke svaret ditt. Det kom mens jeg svarte Berit. Jeg skal legge inn en forespørsel i Arkivforumet vedr. sjømannsrullene. Takk for bidraget ditt.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Han er død 1/3-1895-7/3-1895 i DK, i dødsmeldingen er nemnd enken til skibsfører Johan Magnussen Jakobine Adelaide f. Hansen og umyndige børn. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen Rune.Jeg var begynt på dødsmeldingene og var akkurat kommet til 1894.Et Riktig Godt Nyttår til deg og dine og takk for all hjelp i 2010.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.