Gå til innhold
Arkivverket

[#83539] Knud Anders(s)en f. 1890.05.15 - død?


Gjest Åse Anna Markussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Anna Markussen

Hvor kan jeg se om Knud Anders(sen), f. i Lærdal i 1890.05.15. Han bor i Bergen med sine foreldre i 1900 LenkeJeg har ikke funnet ham i FT 1910 (se tema 83413) - kanskje han er død før tellingen, men jeg har ikke funnet ham i gravminner i Norge. Hvor kan jeg finne døde mellom 1900 og 1910 - fortrinnsvis i Bergen?Mvh Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Faren er fraskilt i 1912 og bor i Bergen, i Kommunevalget i 1904 tyder alt på at de alt da var fraskilt, Restauratør Anders Andersen bor da alene i Øvregt. 26. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Anna Markussen

Tusen takk. Det var flott. Men hvorfor synes han ikke i FT 1910 tror du??? Uansett - han døde hvertfall ikke sammen med sin mor eller som tenåring, - slik jeg fryktet. Gødt nytt år :=) Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Anna Markussen

Og faktisk - alt i 31.5 kom Durdei Marie til verden døpt i Korskirken 26.7.1914. Har lett videre til langt ut i 1915 etter flere barn men det bor så mange i Bergen og det er tross alt nyttårsaften :=) Jeg lette bare i Korskirken - de flyttet jo. Men selv ikke Durdei fant jeg i gravminner. Jeg sender vel kanskje en forespørsel til Folkeregisteret om nødvendig.Dette er en knøttliten famile der det hade vært stort å finne etterkommere etter 'halv'onkel Knut. mvh Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Åse!Tror dette er din 'Durdei Marie' som avlider 25/8-1923 i 'KK/ Bergen, selv om det står lagerarbeider på faren : [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=27&filnamn=gr13011912kk&gardpostnr=1277&personpostnr=1739&merk=1739#ovre>LenkeTror også att dette er din 'Knud' som avlider 8/2-1939 i 'DK/ Bergen', selv om födselsår er 1 år feil :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Du finner Mary død på gravminner 4/8-2001 som Mary Hetland Hansen, i 1978 bor hun i Trangesmuget 3 i Bergen, da som Mary Hansen.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Der dør en Alf Hetland 21/2-1948, du kan jo spørre på Arkivforumet etter arvinger i den dødsmeldingen. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Anna Markussen

Tusen takk for helt utrolig hjelp! Dette er veldig morsomt og spennende -GODT NYTT ÅR TIL DERE GODE HJELPERE Mvh Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.