Gå til innhold
Arkivverket

[#83546] Dødsmelding/skifte i Bergen 1946, Øivind Henanger


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Øivind Henanger døde i Bergen 22.05.1946.LenkeKan jeg få opplyst hvem som var nevnt i skiftet etter ham, evt. med bosted?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han var født 7. april 1892 og etterlot seg enke Betzy Berentine, og barna Olaf, Odil, Arvid, Solveig og Bjørg. Alle bodde i Markus Thranesv. 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ingen av de tre bodde hjemme hos moren i 1958, ingen av de tre står med Henanger som etternavn i adresseboken for Bergen i 1958. Men ingen av dem står heller i oversiktene over gifte i Bergen ordnet etter pikenavn. Det registeret går fram til et stykke ut på 1950-tallet.Jeg antar derfor at de enten er flyttet fra Bergen før 1958, eller også er gifte og har byttet etternavn i siste halvdel av 1950-tallet, men før adresseboken i 1958 ble ferdigstilt.Moren døde i 1986. Dødsannonsen da vil rimeligvis gi svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for at du sjekket for meg. Jeg er egentlig ikke så interessert i evt etterslekt, men prøver å fastslå når de var født. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

De to sønnene finner du i Gravminnene til DIS. Olav Kåre var født i 1920, og døde i 2006. Arvid var født i 1924, og døde i 1997. Den eldste datteren står i oppregningen av farens arvinger mellom de to guttene, og må følgelig være født ca. 1922, mens de to yngste jentene er født etter 1924, rimeligvis ca. 1926 og 1928.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Yngve.Jeg har funnet de to guttene, samt den yngst jenta som var født i 1929. Jeg tror jeg setter inn de årstallene du antydet på de to andre. Jeg har prøvd å se etter dem i fødselsreg for kvinneklinikken, samt døpte i Årstad. De eldste var døpt i Sandviken. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.