Gå til innhold
Arkivverket

[#83551] John Grande Nielsen, far i Leksvik i 1838


Gjest Kirsti Arctander
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Arctander

Kan noen hjelpe meg å tyde hva som står foran navnet hans? Lenke, nederst, far til Elias Helmer. Jeg skulle gjerne visst mer om han, alder, flere barn senere osv . Moren til Elias dør året etter , så de giftet seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Ja, har Elias`vielse, det er eventuelle søsken jeg er ute etter, og selvfølglig foreldre til denne John og søsken. Elias er mine barns tipptippldefar.Klarte også tyde dette med begges 1 leiermaal. Tenkte kanskje det stod et stedsnavn der foran, er jo vanskelig å bare lete etter John.Elias ble konfirmert i 1852, Leksvik , men ingen kommentar om at moren er død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Nei, det hadde jeg ikke! Men tror kanskje husfaren må være nesten for gammel?? John blir jo far i 1838, og siden han ikke nevnes her i 1801 må han vel være født etter det. Hmm Får prøve litt rundt der. Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg har sjekket konfirm.listene i Leksvik, det finnes noen John Nilsen født i passe alder rundt 1808 og deromkring. Det kan jo være en av dem, og at vedkommende tjente på Grande da han skulle bli pappa. Eller? Da blir han i så fall kanskje vanskelig å spore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Tusen takk! Satt og sjekket litt på Bakklandet, men ikke noe napp :( Ja, da kan det jo bli vanskelig. Det virker hvertfall som Elias vokste opp hos moras folk, da han hadde Skjersetplass både ved dåp og konfirmasjon. LenkeDer er også navnene til denne John byttet på, og han heter Nielsen Grande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Ja, han er jo mulig, men da ble han i tilfelle far som 17 åring,og det har jeg sett, om enn sjeldent, og siden bruden er 65 år her, fikk ikke Elias søsken her hvertfall:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

På Digitalpensjonatet finner jeg 6 John med Niels (Nils) til far, født fra 1798 til 1818. Ingen av de har Grande i navnet eller bor på gård med navn Grande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.