Gå til innhold
Arkivverket

[#83557] Mari Pedersdatter, Linderud Modum


Gjest Bjørn Arnhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arnhaug

Hei Berit!Takk for svar. Den andre lenken er brudgommens far, men den første lenken er jeg ikke sikker på hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Torger Hansen Linnerud og Niels Jacobsen Honerud var kausjonister da Hans og Mari ble gift.Siden ingen av fadderne ser ut til å føre noen vei så kan det se ut som om Mari ikke er fra Modum.Ved å se på barnas navn så ser det ut som første gutt og jente, Torger og Anne, er oppkalt etter foreldrene til Hans. De neste blir da Peder og Berthe, som da kan være oppkalt etter foreldrene til Mari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Det er ofte vanskelig å finne personer på Modum. En mulig kandidat er dattera til Peder Hanssøn Lofthus, men hun er trolig født for tidlig. Hun er født i april 1776, men hun har ei søster som heter Anne, (fadder i dåpen til Torger)Den eneste måten å få et sikkert svar om dette er riktig person, å skjekke skifte/dødsfallsregister til Peder Hansen som døde i 1808.Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar Berit og Alf. jeg har sett på skifte til Peder Hansen uten at det sier meg så mye. Det er nevnt en søster av Mari der som heter Anne. Det spørs om ikke Mari fra Lofthus er for gammel. Hans og Mari fikk et barn i 1826 og da ville Mari fra Lofthus vært 50 år? Det spørs om hun kan være en innflytter som Berit er inne på?Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.