Gå til innhold
Arkivverket

[#83561] Hjelp til å finne ut om Andrew Heiren


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Først godt nytt år til alle brukere av forumet.Kan noen hjelpe med å finne ut noe om denne mannen, Andrew eller Anders Heiren. Han har må ha emigrert til Amerika, men jeg har ikke funnet ham blandt emigranter. Det jeg vet er at han var født i Norge i april 1851 og døde 9.aug. 1905 Polk, Minn. Han ble gift 1894 med Gina Jordet som var min morfars søster. Gina kom til Amerika fra Sør-Fron 1892 og hadde da navnet Guttum(feilskrevet etter stedet hun bodde på før hun reiste: Gutuen) Hennes døpenavn var Erlands-datter Sørjordet, men Jordet tyder jo på at hun har forkortet det og gått bort fra Guttum som hun hadde ved ankomsten. De hadde 4 døtre: 1. Gertrude Louise f 8.12.1894, Queen Polk Minn.,død 10.11.1984 St Barbara, California. 2. Emma M f.mai mnd. 1898 Queen Polk. Minn.,død etter 1930. 3. Oline f.31.10 1901,Queen Polk Minn., død 7.4.1975, Lloydminster Sask, Canada. 4. Anna f.22.8.1903 Queen Polk, Minn.Gina var født 1868, hun er med i cencus 1910, men er så ikke å finne senere. Lurer på om det kan være mulig å finne etterkommere gjennom faren Andrew og eventuelle slektninger i Norge som vet noe. Jeg vet ikke hvor i Norge han kom fra, men han har tydeligvis bodd i Queens Polk, og det er en ledetråd. Ginas foreldre er oppgitt og de stemmer med mine oldeforeldre, men Andrews var ikke oppgitt. Han hette vel Anders eller Andreas mens han bodde her i landet.Lurer på om Gina kan ha flyttet til Canada etter at hun ble enke, men det er ikke undersøkt ennå. Håper noen har tips i saken, skulle gjerne visst om det er slektninger å finne der borte.Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

KUN fra FS!FS oppgir ca 1890 som vielsesår på Guri og Andrew. Og oppgir at Anders er født 8 april 1851 i Hole . Lenke America&frompage=99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Takk så langt for hjelp.Dette er nok en skikkelig lapskaus, her er mannen Andrew gift med Gina Guri fra Tynset og med de samme barna, men et annet dødsår. Og her er foreldre fra Tynset, moras navn stemmer iflg kirkeboka, men ikke farens. Godt å ha en 'relative over there' som også leter der borte, kanskje vi finner ut av det til slutt. Mvh Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.